De kop is er af

Door René & Jacqueline - 20-03-2015 18:28

De kop is er af.

Zondag 15 maart 2015

Om 6 uur liggen de koffers in de auto en kunnen we opweg naar Schiphol.

Onderweg pikken we onze jongste dochter Dapnne op zodat zij de auto mee terug kan nemen naar huis.

Een uurtje later arriveren ook onze oudste dochter Cécile met haar vriend Pim. Ook zij zullen een camper trip maken van Chicago naar Las Vegas.

Om 10 uur gaan we de lucht in en na 8 uur vliegen, 1,5 uur sneller dan verwacht vanwege goede tailwind, landen we op O'Hara airport Chicago. Met de trein naar "downtown" en het laatste stukje met een taxi komen we aan bij ons hotel Indigo. Een mooi hotel op loopafstand van het centrum van Chicago.

Het is nog maar 2 uur 's middags (locale tijd) zodat we nog alle tijd hebben om de stad een beetje te verkennen. En onze conclusie is..... Chicago is een zeer leuke en boeiende stad.

Maandag 16 maart

Vroeg wakker, dus we zaten al om 7 uur aan de koffie met donut en muffin bij "Starbucks".De werkende Chicagonaar komt met slaperige hoofden binnen om ook hun koffie, opweg naar het werk, te halen.

Na het "ontbijtje" zijn we met z'n viertjes de stad in gegaan. Eerst naar het milenium park met de "cloudgate" een grote metale boon, de ultime plek voor een "selfie". Daarna naar de "navy pier" om te lunchen met een mooi uitzicht op de skyline van de stad. Het weer is vandaag uitzonderlijk mooi. De warmste dag sinds 5 maanden barre koude. De thermometer tikt de 25 graden aan. Het lijkt wel of heel de bevolking in korte broek en t-shirtje loopt. Ook wij genieten van deze zomerse dag.

In de middag een taartje gegeten bij "The Cheesecake factory". Alle machtig....wat een taart!!!

Dinsdag 17 maart

's morgens een wandeling gemaakt langs de kust van Lake Michigan. De hemel is weer strak blauw,maar het is bar koud. -2 graden met een straffe wind waardoor het -5 aanvoelt. Na de lunch een taxi gepakt richting vliegveld alwaar we met z'n viertjes een flinke auto hebben gehuurd omgezamelijk naar Middlebury Indiana te rijden. Pim achter het stuur en we zoeven over de highway naar de staat Indiana. 3 uurtjes later zijn we in het hotel in Middlebury. 's avonds gegeten en nog even gezwommen in het binnen zwembad van het hotel. Op tijd naar bed, want woensdag worden we om half 9 verwacht bij de fabriek.

Woensdag 18 maart.

Na het heerlijke ontbijt met z'n viertjes naar de fabriek. Honderde RV's (campers) staan netjes in rijtjes.

Na wat papier werk en een uitleg van de camper, krijgen we de sleutels. Pim en Cécile vertrekken met een camper van 27 foot (9 meter) Jacqueline en ik moeten het de komende weken doen met 30 foot (10 meter).en inderdaad.... Wouw wat is ie groot!!!

En dan kunnen we eindelijk opweg. Hier bij de fabriek scheiden ook onze wegen met Cécile en Pim. We gaan elk onze eigen weg maar waarschijnlijk komen we elkaar onderweg naar Las Vegas nog wel tegen.

Wij rijden de eerste mijlen via "country roads" door het Amish land. Na 2 uurtjes belanden we op de highway 31 naar het zuiden richting Indianapolis. De stad laten we rechts liggen en gaan om 4 uur de grote weg af richting Hoosiër forrest. Volgens de Camping App op de telefoon is daar een mooie campground. We vinden hem snel maar alles ligt er heel verlaten bij. Niemand te zien. Toch de camper maar neer gezet en de stroom aangesloten en zowaar..... We hebben stroom.

Geen water nog maar dat hadden we vanmorgen al ingeslagen bij de Wallmart supermarkt.

Lekker macaroni met gehakt balletjes gegeten en genieten nu van een wijntje.

Donderdag 19 maart

Lekker geslapen en nog steeds niemand gezien. Stroom afkoppelen en we gaan opweg naar Nashville.

Onderweg een stop gemaakt bij Mammothcave National Park. Een mooie druipsteengrot. Een tour van 2 uur door het 8 mijl lange gangenstelsel. Natuurlijk deden wij maar een klein (maar wel een heel mooi stukje)

Daarna door gereden naar Nashville. Campground  "2 rivers" . 'S avonds met de shuttle naar de stad. Heel gezellig en lekker druk. In elke bar en restaurant live music. Van country tot blues, tot jazz. Heel gezellig dus en lekker genieten. Bij terug komst bij de camper.......alle sleutels verloren. Dik balen. Kunnen dus niet in de camper, mmaar ook niet meer rijden. Gelukkig staan Cecile en Pim naast ons en kunnen we bij hen slapen.

Vrijdag 20 maart. Na veel telefoontjes nog niets gevonden. Maar wel een slotenmaker gevonden die de sleutels opnieuw maakt. Geweldig. We kunnen weer in de camper en ook weer rijden. Bedankt mijnheer Abou van ABC lock and key.

Alles weer okidoki. En zoals gezegd.... de kop is er af....zowel de eerste mijlen van de camper als van onze vakantie.

Ralph 20-03-2015 18:39 {{button-27368}}

Wow wat een camper! bowlingbaan etc allemaal aanwezig zeker?
Verhalen klinken al erg goed! Balen van de sleutels inderdaad. Bijzonder dat je gewoon sleutels van een auto kan laten maken...
Ik zou ergens volgende week Dhr Abou even bellen als je naast een Mustang staat :)

Enjoy!

Trees 20-03-2015 18:56 {{button-27369}}

Ha ha, die Ralph, wat heb jij ook altijd leuke ideeën. Onthouden, René! Jullie hebben in die paar dagen al veel meegemaakt. Slapen jullie nu litsjumeaux? Een hele goede reis verder en raak elkaar niet kwijt! En we wachten op het vervolg. Liefs

Lianne 20-03-2015 19:40 {{button-27370}}

astublieft let op Jacqueline een sleutelKONING kan die nog niet namaken :-)

pas goed opelkaar!
have fun!
dikke kus!

Ans Bakkum 20-03-2015 21:12 {{button-27371}}

Wat een verhaal zowel positief als negatief.!Dat van die sleutels zal jullie deze vakantie niet meer overkomen. We zijn zeer benieuwd naar het vervolg van jullie reis. Volgend weekend bijeenkomst van Tioga op slot Zeist. Koos en ik hebben kaarten dus we zijn benieuwd. P.s. Het zal wel behelpen zijn in zo'n klein campertje hè?😜

Margriet Pals 20-03-2015 21:20 {{button-27372}}

Sleutels en Jacqueline niet meer uit het oog verliezen. Geniet maar lekker.

Jaap en As 20-03-2015 22:03 {{button-27373}}

Jeetje wat een hilariteit met die sleutels, gelukkig goed gekomen. Voor de rest alles leuk en gezellig zo te lezen. Wat een super camper zeg, geweldig!

Hans&Diana 21-03-2015 00:17 {{button-27374}}

Veel plezier. Over de sleutels is al genoeg gezegd :-)Mooie kar hoor!!!

antoinette 21-03-2015 09:13 {{button-27375}}

WOWWW wat een camper zeg, geweldig!Veel plezier en geniet ervan...
Enneh, ik heb de baan!!!!YESS!

Chris 21-03-2015 10:19 {{button-27376}}

Genieten !! Mooi verhaal!!😎

Lianne Besseling 21-03-2015 11:15 {{button-27377}}

Ha de Jacq en René! Wat een apparaat niet?!
Die cheesecake factory kennen we inderdaad, de rest van de dag hoefde je waarschijnlijk niet meer te eten 😜. Veel plezier nog daar en ik hou jullie in de gaten hier.

Joep 21-03-2015 11:34 {{button-27378}}

Gaaf hoor, mooi verhaal en die sleutels....een typische Tollenactie...of in dit geval toch niet?! Veel plezier in ieder geval!

Marja en André 21-03-2015 16:17 {{button-27386}}

Hoezo Camper, eerder een villa op wielen. Prachtig. Nog veel mooie avonturen.

Aad 22-03-2015 12:54 {{button-27393}}

Mooi verhaal waarin het vakantiegevoel treffend wordt verwoord. Maar .... toch ook met een duidelijk element van spanning en ongemak! Sleutels kwijt, maar dat is logisch in zo'n bak van een camper.
Veel plezier verder!

Mark, Lisa en Winnie 23-03-2015 12:22 {{button-27405}}

Wat een joekel!
Leuk om zo op de hoogte te blijven😊
Bij ons ook nog alles goed!
Lekker genieten daar!
Groetjes ook van Winnie natuurlijk!
Xx

cees en atie 23-03-2015 22:26 {{button-27417}}

wat een fantastische camper en wat een verhaal met die sleutels. wat zullen jullie gebaald hebben. veel plezier verder

gerda 26-03-2015 15:37 {{button-27449}}

Wat een avontuur. ......
per ingang van morgen is mijn e-mail adres: