nog steeds richting het zuiden

Door René & Jacqueline - 02-04-2015 04:22

We gaan nog steeds richting het zuiden van de USA. Langs de oevers van de Mississippi in de staat Louisiana vervolgen we onze weg naar de stad Natchez. Ooit een welvaren stad door de katoen industrie. Het is ook te zien aan de grote plantage huizen dat het de blanke man toen der tijd goed af ging. We weten natuurlijk wie het zware werk deed onder zeer erbarmelijke omstandigheden.

We hebben een mooie wandeling gemaakt door het historisch centrum van het stadje en ook nog gelunched in een heel leuk restaurantje "Cotton Alley". Kip met rijst en bonen, Southern Style. Heerlijk!

Na Natchez iets meer naar het Oosten gereden om de camper voor de nacht te parkeren in het StatePark "Clear Spring" Dit na een tip van onze dochter en schoonzoon die er een dag ervoor hebben gestaan. Ze hadden niets te veel gezegd.... De parkranger (boswachter) zag weer een gelijke Rv het park opkomen en wist gelijk te vertellen dat wij van Chicago naar Las Vegas rijden. Wees ons de weg naar een heel mooi plekje aan het meer. De avond was zwoel,windstil en rustig. Heerlijk buiten met een drankje uitkijkend over een bosmeer.

Vrijdag 27 maart

Verlaten het idyllische plekje na nog enkele mooie foto's gemaakt te hebben en rijden via een hele mooie weg door het state park het laatste stuk naar het zuiden. De weg (het asfalt) komt steeds meer op palen te liggen en uiteindelijk rijden we kilometers lang op een soort brug met onder ons het moeras van de Mississippi delta. Of te wel.....The Wedlands ook bekend als de Bayou. Dit gebied strekt zich uit tussen New Orleans en de grens van Texas. Aan de horizon zien we de skyline van New Orleans opdoemen. Onze tomtom wijst ons rechtstreeks naar de camping iets ten zuiden van de stad in het state park Bayou Segnette. Een mooi Rv park tussen de bomen. In de middag nemen we een taxi naar de stad (French Quarter) waar we, als we de taxi uit stappen, direct worden getrakteerd op een golf van muziek. Een brassband speelt de longen uit het lijf voor de vele toeschouwers. Het is een gezellige drukte op Jackson Square. We wandelen verder door het French Quarter (een oude wijk daterend uit de tijd van de Franse ondekkers) en komen dan, op één van de meest beroemde straten ter wereld......Bourbon Street. Een gezellig smal straatje vol met cafés en eet tentjes. Uit vele panden klinkt 's middags al muziek en dat zal in de loop van de avond alleen maar meer worden. Maar dat bewaren we voor zaterdag avond.  Cecile en Pim zijn ook in de stad en spreken af om samen iets te gaan eten. Zo gezegd zo gedaan. Zij zijn met de camper naar de rivier gereden en daar de ferry naar de stad genomen. Dus......we kunnen mooi met hen mee terug naar de camping.

Zaterdag 28 maart.

Heerlijk geslapen en we worden weer wakker met een warm zonnetje op de camper. Ontbijten, een wasje draaien in de "Laundry" (welke gratis is) en daarna naar de Supermarkt (Wallmarkt) om nog even de voorraad aan te vullen. Voor de rest een rustig middagje.

"s Avonds met z'n vieren de stad in om even de bloemetjes buiten te zetten...hahaha

Eerst lopen we nog even over het jaarlijkse "Food Fest" allemaal standjes met locale gerechtjes. Het is er gezellig druk maar haalt het niet met de mensenmassa op Bourbon street. Uit elke kroeg schalt muziek. De straat is vol met mensen van elk pluimage. Je kijkt je ogen uit wat er allemaal voorbij loopt. Ik kan het niet uitleggen.....je moet het gewoon zelf eens gaan zien!!!! Hahahah Wij belanden na enkele kroegjes in een kareoke bar. Het is er heeeel gezellig.

Zondag 29 maart

De "gezelligheid" van gisteravond is nog in ons hoofd te voelen.

Na een ontbijtje en sterke koffie, vertrekken we weer uit New Orleans en gaan richting het westen naar de staat Texas. Zo ver komen we die dag niet en stoppen in Sulphur. Iets voor de grens met Texas. We parkeren de camper op het RvPark "Hidden Ponds". Nou die hadden ze van ons goed verborgen mogen houden, want het is de slechtste park wat we ooit gehad hebben. Wat een bende en herrie. Snel weg dus.

Maandag 30 maart

Optijd vertrokken uit Sulphur. Via de zuidelijke route gaan we nu richting Houston. We rijden via de moerassen en de Bayou naar de kust met de Golf van Mexico. Er staan mooie grote huizen op palen, veelal zijn het dus vakantie woningen. Alles staat in dit gebied trouwens op palen, kerken, scholen en zelfs de fabrieken staan op palen vanwegen, het af en toe, hoge water hier.

Ook komen we op onze route enkele bruggen tegen die zo enorm hoog zijn dat er grote zeeschepen onderdoor moeten kunnen. Met een flinke bris vanuit zee is het toch wel een hele onderneming om met zo'n wind gevoelige camper over deze hoge bruggen te rijden. Maar goed, ook dit lukt.

Onderweg stoppen we nog even in Nederland. Een dorpje in het zuiden van Texas. Natuurlijk staat er ook een molen en bloeien de tulpen. Ook even boodschappen doen in Nederland, maar de winkels zijn en blijven Amerikaans. De caissière vraagt waar we vandaan komen, want ze hoort aan ons accent dat we geen locals zijn.....hoezo niet local? Wij komen uit Nederland! We blijken de enige 2 Nederlanders te zijn in het dorp op dat moment plus een Zwitsers gezin......(bijna Nederlanders) We laten Nederland weer achter ons en zo rond 1 uur zien we in de verte de skyline van Houston. Wij gaan eerst een stop maken bij "Johnson Space Center" U weet wel van...:"Houston, we have a problem".

Het is een zeer groot terein waar vele faciliteiten van de Nasa zijn onder gebracht, zoals het mission training centrum , ontwikkeling van Orion (de opvolger van de space shutle), maar ook "Mission Control"

We maken een tour over het terein en bezoeken het Mission Control Center van het Apollo Project. Alles is nog precies zo zoals toen. Het is nu een historic landmark, en mag dus niet veranderd worden. Ook zijn er in de expo vele atributen te zien van de alle ruimte missies van de Nasa. Maar ook een blik in de toekomst van Nasa met het Orion Project.

3 uurtjes later rijden we door naar 2900 West Dalas Street. Wat is daar te doen? denkt u....... Niets.  Maar daar wonen Carla en Jordi, kennissen van ons die nu voor een langere tijd in Houston wonen en werken, en we gaan even op visite. Erg gezellig met een borrel even bijkletsen en 's avonds samen uit eten in één van de beste "Cantina's" in deze wijk. Heerlijk gegeten maar vooral heel gezellig.

De camper staat geparkeerd achter het appartementencomplex en daar brengen we ook de nacht door.

Dinsdag 31 maart.

Al vroeg (half 8) verlaten we de parkeerplaats bij het appartement en rijden in westelijke richting Houston uit. Het is de ochtendspits en aan de andere weghelft (Houton in) staat het verkeer ook redelijk stil. Wij rijden lekker door en om 11 uur rijden we het state park "McKinney Falls" vlak bij Austin, binnen. We vinden een mooi plekje voor de camper tussen de bomen. Natuurlijk haddeb Pim en Cecile dit mooie park ook al gevonden. Samen dus 's middags de stad in met een "Uber taxi" (wat een geweldig systeem).. Het Capitol van de staat Texas bekeken en daarna lekker gegeten. Tegen zonsondergang naar de Richards Congress Ave Bridge, daar komen op dat tijstip 1,5 miljoen vleermuizen onder de brug vandaan en vliegen in wolken over de rivier weg. Een geweldig spektakel waar elke avond vele mensen opaf komen.

Woensdag 1 april (we zijn op de helft)

Verder zuidwestelijk richting San Antonio. We passeren "Hamilton pool". Natuurlijk stoppen we daar en lopen een stukje naar beneden waar we een schitterend stukje natuur zien. Een door een waterval uitgesleten basin. We maken mooie foto,s en blijven genieten van al het moois.

Na een tijdje toch maar weer verder, en de volgende stop is Guadalupe river. Ook een state park en we parkeren de camper op een mooie stek voor de nacht. 's middags nog naar de rivier gelopen waar je ook heerlijk kunt zwemmen.

Morgen San Antonio bekijken........