Eerste paar dagen

Door Marion van den Ham - 10-08-2016 02:30

De eerste paar dagen zitten er alweer op. We hebben een hele goede reis gehad. Was wel weer een hele zit, maar we zaten goed en hebben onderweg wat geslapen.

Na aankomst in het hotel vervolgens naar Vancouver downtown (Waterfront) gegaan met de skytrain. Daar was weer een conventie, net als paar jaar geleden, met allerlei verklede mensen. Wat precies weten we niet.

Vervolgens langs de waterkant naar Stanley park gelopen en daar de totempalen bekeken. Het is een heel groot park, dus we hebben maar een klein deel gezien. Heerlijk buiten gegeten.

Op de terugweg in de skytrain bijna in slaap gevallen allebei. De dag duurde natuurlijk heel erg lang. Bij terugkomst in het hotel als een blok in slaap gevallen. Het ene been konden we er nog net bijtrekken.

De volgende dag werden we pas om half 3 opgehaald door Canadream, de camperverhuurder. Dus we konden langzaamaan doen. Na de brunch bij ihop nog wat rondgelopen en gehangen.

We hebben een geweldig mooie nieuwe camper om mee rond te rijden. Na het ophalen meteen naar de ferry gereden. Het was toen 17.00 uur. Helaas was het zo druk dat we pas op de ferry van 19.00 uur mee konden. Deze had nog wat vertraging, rond 21.00 uur waren we dan eindelijk op Vancouver Island. In het donker naar onze camping gereden, inclusief omleiding vanwege een ongeluk. Ik had van tevoren de camping gebeld dat we laat aan zouden komen. De informatie zou in de postbus aan de poort hangen. Niet dus..... En de slagboom was dicht. Ik het noodnummer bellen; geen gehoor. Voicemail ingesproken, niet teruggebeld. Toen naar de campingplaats gelopen en bij de Nederlandse buren de code opgevraagd. Dus konden we er alsnog in.

De eerste nacht goed geslapen. Het bed ligt redelijk goed. Wel wakker geworden van de kou. 'S Morgens vroeg lekker buiten rondje over de camping gelopen en buiten gezeten. Ik werd namelijk wakker van de vele watervliegtuigen. Die gingen heel laag over.

Na ons gemeld te hebben bij de receptie en ons beklag gedaan over de lege brievenbus op pad gegaan voor de boodschappen. Want deze hadden we nog niet gedaan. Na de boodschappen even ontbeten bij een koffietent. Daarna via de binnendoor wegen naar Nanaimo gereden waar we nu lekker buiten zitten aan de campingtafel. Straks aan de pasta. Maar nu aan het bier!