Terug naar het vaste land

Door Marion van den Ham - 16-08-2016 05:45

Heerlijk gegeten in Campbell River met uitzicht op de Straat van of Georgia. Het was druk op het terras dus de zit duurde wat langer dan gebruikelijk. Geen probleem natuurlijk. Het uitzicht was namelijk geweldig. De spareribs waren heerlijk. Daarna nog langere tijd buiten bij de camper gezeten omdat het heerlijk weer was. Opeens schoot ik overeind: er voer een cruiseschip voorbij. Dus even bij de waterkant staan kijken.

De volgende ochtend zat er een bold eagle (Amerikaanse zeearend) in de boom op de camping zich te poetsen. Leuk om zo'n grote vogel te zien. Daarna vertrokken naar het centrum van Campbell River waar we over de pier hebben gelopen. Het is grappig dat er steeds meer herinneringen van een vorig bezoek naar boven komen drijven als je er weer bent. Daarna weer via de 19a (binnendoor weg) naar Nanaimo gereden naar de camping waar we eerder die week ook hadden overnacht. We hadden in Campbell River een wegwerp BBQ gekocht, maar mochten daar geen vuur maken. Maar wel in Nanaimo. Dus heerlijk geBBQ-t.

De volgende ochtend vroeg opgestaan om de ferry te halen. Om even over 8 waren we bij Departure Bay, maar helaas konden we niet mee met de boot van half 9. Dat werd half 11. We konden dus op ons gemak ontbijten en shoppen in het gebouw van BC Ferries. De overtocht duurde anderhalf uur.

De weg langs de kust (Sea to Sky Road) was prachtig. Veel mooie uitzichten. Onze volgende camping was in Whistler. De vorige keer dat we hier waren was alles in aanbouw voor de olympische Winterspelen van 2010. Het was er extra druk vanwege internationale mountainbike wedstrijden. Er waren volgens een mevrouw wel 30.000 mensen meer dan normaal. Dat merkten we. De parkeerplaatsen waren vol. Gelukkig konden we hoger op de berg parkeren en via een gratis gondelbaan kwamen we rechtstreeks in het centrum terecht. Goed geregeld. Daar lekker gewinkeld en ons verbaasd over de vele fietsen. Omdat het zo druk was besloten om maar niet uit eten te gaan, waarschijnlijk was er toch geen plek. Dus na de boodschappen naar de camping. Omdat het nog steeds zo warm was weer heerlijk buiten gezeten. Wat treffen we het toch met het weer. Lekkere kant en klare pasta opgewarmd en met stokbroodje gegeten.

Volgende ochtend na ontbijt buiten ingepakt en vertrokken in oostelijke richting naar Kamloops. Niet ver buiten Whistler (maar verder dan de eerste keer) zagen we een beer in het gras. Dus gestopt en foto's gemaakt. Het blijft vreemd om zo'n dier in het wild te zien. Maar geweldig!

Onderweg werd het steeds warmer en kaler. Van een zeer beboste omgeving reden we door een dor en droog gebied afgewisseld met provinciale parken en meren. Onderweg nog een bold eagle gezien in de boom. Getankt en boodschappen gedaan in Cache Creek en vervolgens een camping opgezocht in de campinggids. Want voor deze nacht en de volgende hadden we camping geboekt. Voor alle andere nachten wel. Gelukkig hadden ze plaats bij de eerste camping waar we heen reden. Ondertussen was het 33 graden. Nadat we buiten hadden zitten puffen hebben we toch maar de airco aangedaan in de camper en daar even siësta gehouden. Na de hotdogs was het beter uit te houden buiten, vanwaar ik nu dit verhaal schrijf. Morgen verder noordwaarts richting Blue River.