Pacific Rim

Door Marion van den Ham - 13-08-2016 03:39

Na vertrek uit Nanaimo Vancouver Island overgestoken naar de westkant. Onderweg in Coombs de 'goats on the roof' bekeken. En naar Butterfly garden geweest.

Allereerst een permit gekocht voor alle nationale parken toen we aan de westkant waren aangekomen. Dan kunnen we deze gewoon allemaal bezoeken.

Allereerst zijn we naar het uiterste puntje gereden waar we een wandeltocht hebben gedaan van 2,6 km met prachtige uitzichten over de Pacific oceaan. Vervolgens naar onze camping in Ucluelet gereden. Prachtige plek hadden we daar aan de waterkant met uitzicht op een haventje. Het weer is ondertussen erg goed geworden. 'S Avonds waren we van plan om bij de Italiaan uit eten te gaan, maar deze was dicht. Dus toen fish and chips gegeten bij een soort snackbar. Dit buiten opgegeten. Daarna weer heerlijk bij de camper buiten gezeten tot het donker werd.

De volgende dag zijn we meteen naar Tofino gereden. Het andere uiterste puntje van de Pacific Rim. Daar rond gelopen in dat stadje en wat geshopt. Daarna zijn we alle parkeerplaatsen / wandelpaden afgegaan. Bij Long Beach even in het water gestaan en genoten van het uitzicht. Hoogtepunt was de Forest Trail: 2x 1 km lange wandeling door de oerbossen. Prachtige natuur. En Bog Trail: een bos met bonsai bomen en gedraaide stammen. 'S Avonds pizza gehaald en deze met een biertje (of twee) bij de camper buiten genuttigd. Deze keer werd het niet mistig en omdat het bijna windstil was nog lang buiten gezeten.

De volgende ochtend weer heerlijk buiten gegeten. Wat een heerlijkheid als het mooi weer is. Teruggereden naar de oostkant van het eiland. Onderweg in MacMillan Provincial Park hele grote bomen bekeken. O.a. Cedars.

Na de boodschappen ons intrek genomen op een camping bij Campbell River. Daar zijn we eerder geweest. Helaas staan we deze keer niet aan de waterkant. De vorige keer konden we de cruise schepen richting Alaska voorbij zien varen. Het is hier 28 graden dus we zitten buiten in de schaduw. Helaas weer niet zulk best Wifi. We gaan straks uit eten op de camping met uitzicht op de Strait of Georgia. Misschien zien we dan toch nog een cruise schip. Kunnen we alvast wennen aan dat idee.