Dag 2 & 3

Door Familie van der Haar/Spijkerboer - 27-07-2017 06:10

Dag 2

Hier een nieuwe blog en dit keer dan eindelijk vanuit Amerika.. Gister hebben we een lange dag gehad. Om 09.00 werden we opgehaald vanuit het NH hotel in Noordwijk. Om 12.00 vlogen we naar Washington en daar kwamen we na 8.5 uur vliegen aan om 14.35 Amerikaanse tijd. Natuurlijk zat het ook gister weer niet mee, en kwamen we in een gigantisch lange rij terecht, dus na 1.5 uur waren we nog niet aan de beurt, en om 16.10 moesten we al weer boarden voor de overstap naar Los Angeles, die ging om 17.00. Er werd al omgeroepen dat de mensen die hun vlucht niet zouden halen, op de eerstvolgende vlucht zou worden gezet.. Dat zou natuurlijk wat zijn, na zo'n eerste dag, en dan nu dit.. Om 16.10 (de boardingstijd) waren we nog niet aan de beurt bij de douane..voor veel mensen dikke stress, maar wij bleven lekker kalm..het gaat zoals het gaat.Er zat ook maar 1 mannetje achter, dus het ging niet zo snel allemaal. Om 16.30 waren we dan eindelijk aan de beurt, dat betekende dat we nog een halfuur hadden om het vliegtuig te halen, maar we moesten ook nog de koffers ophalen, afgeven op een nieuwe band, en ook nog door de douane heen..  Na 10 minuten waren we dan eindelijk door de paspoortcontrole heen, dus toen moesten we rennen. Nog 20 minuten.. De koffers stonden al klaar, die konden we oppakken, en afgeven aan een mannetje die alles op de band gooide. Nou dat ging snel, nu rennen naar de douane.. En daar stond de volgende rij alweer.. Die duurde gelukkig niet zo lang als de paspoortcontrole, maar toch stond er een rij. Ondertussen was het al bijna 17.00, maar we zagen dat onze vlucht al wat later ging, en er stonden nog genoeg mensen in de rij die ook de overstap moesten maken naar Los Angeles. Eenmaal door de douane was het bijna 17.10, dus rennen naar boven en gelukkig, we hebben het gered. Toch klein beetje stress..Op naar Los Angeles! Daar landden we om 20.00 in de tijd van Los Angeles, de vlucht ging sneller dan gedacht, 4.5 uur dus dat was weer een meevaller na zo'n dag. Eenmaal geland, koffers gepakt, was het wachten op de shuttle. Uuuuhm, welke shuttle? We zaten al een halfuur te wachten en nog steeds geen shuttle van ons hotel. Even bellen, en bleek dat ons hotel geen shuttle had.. Dan maar de taxi.. Rond 21.30 kwamen we in het hotel aan, en toen moesten we natuurlijk nog even profiteren van het burgerrestaurant aan de overkant.. Op naar dag 3! We sliepen in een motel ala Mel Rose Place, stukje nostalgie vanuit de jonge jaren van Alexandra:-)

Dag 3

We waren allemaal vroeg wakker, door het tijdsverschil wat natuurlijk wel wennen is. Vanmorgen vroeg ergens ontbeten, en het zou niet Amerikaans zijn als het geen donuts, tosti's of een sandwich met ei en bacon waren. Het was heerlijk.. Toen was het tijd om onze camper op te halen en om naar onze eerste bestemming te rijden. Bij het ophalen van de camper hoorde nog een introductiefilmpje, wat uitleg over de camper en toen konden we gaan. Wat een giga camper, niet normaal maar Floor bestuurd hem of hij nooit anders heeft gedaan. We zijn eerst nog even naar de Walmart gegaan, een winkel dat alles verkoopt wat je maar kan bedenken. Van een krop sla tot sokken en ga zo maar door. Daar kochten we een tomtom (wel handig als je in een camper rijd, want we kwamen er al wel achter dat kaart lezen ook niet alles is)..en genoeg boodschappen voor de eerstkomende dagen. Toen konden we echt gaan, de eerste bestemming is ''Hot Dessert'' (2 uur en 20 minuten rijden) waar we morgen door 'Joshua Tree' gaan rijden richting de Grand Canyon. En Hot Dessert is het zeker, want het is hier 38 graden, en de wind is ook totaal niet verkoelend, gelijk toen we hier aankwamen zijn we ook direct het zwembad in gedoken.. Nu zitten we nog steeds heerlijk buiten de camper, en zijn we weer klaar om morgen verder te gaan..