Dag 2: the niagara waterfalls.

Door Hans en Nelia - 05-06-2017 04:41

Vanmorgen supervroeg wakker. Om 3 uur wel te verstaan. Hmmmm dat is 9 uur Nederlandse tijd. we moeten nog even wennen geloof ik... het kunnen rekken tot 6 uur toen zijn we toch maar opgestaan en hebben we op het gemak gedoucht e.d.  we hadden gisteren de reis naar de Niagara watervallen geboekt met de afspraak dat we deze vamorgen om half 8 zouden komen betalen. Wij braaf op tijd ( niet zo moeilijk als je om 6 uur al uit bed ben) niemand te zien waar we bij konden betalen. Nu regende het vanmorgen en volgens de receptie kon dat de reden zijn dat er niemand was. Afgesproken dat we eerst gingen ontbijten en dat de receptie zou doorgeven waar we waren. Op het gemak ontbeten. Na het ontbijt nog niemand te zien. Het meisje bij de receptie had intussen tel.contact gehad met de maatschappij. Die hadden geen idee waarom er niemand was maar we mochten bij de kiosk op het plein achter het hotel gaan betalen en dan konden we mee. Helaas regende het nog steeds toen we vertrokken, Nadat we hadden afgerekend konden we na een half uur instappen en gingen we op weg naar de Niagara watervallen, we hadden een geweldige chauffeur/reisleider saby, hij voorzag ons van heel veel informatie over Canada over de geschiedenis, over de munt, over de producten echt over alles die man was duidelijk heel trots op zijn land en kon er eindeloos over vertellen, op een leuke manier. Ivm het weer werd de route van vandaag omgedraaid want het zou 's middags opklaren. Vandaar dat we begonnen met een icewijn proeverij. Ach het was al 5 uur in nederland 😄 , dit is wijn die gemaakt wordt van bevroren druiven die geplukt worden tussen eind december en half januarie. Een echte zoete wijn. Daarna doorgereden naar Niagara falls village. Een leuk touristen dorpje met huizen die er uitzien als 100 jaar geleden. Het zag er allemaal fantastisch uit. Intussen was de zon gaan schijnen. Na anderhalf uur zijn we doorgereden naar de watervallen. We hadden tickets voor de Hornblower Niagara Cruise. Dit is een boottocht die je vlakbij de watervallen brengt. We stonden op de boeg van de boot en hadden een fantastisch uitzicht. We waren kletsnat maar wat een ervaring om zo dicht bij de waterval te zijn. We hebben genoten, na de bootreis lekker in de zon met een broodje, op zitten drogen met het fantastische uitzicht op de watervallen. Na nog wat rondgelopen te hebben, begon de terugreis. Rond half 8 waren we terug bij het hotel waarna we nog wat zijn gaan eten Downtown Toronto.

Voor morgen geen bijzondere plannen. Bij lekker weer de hop on hop off bus en anders het winkelcentrum bezoeken wat aan de overkant van ons hotel ligt.