Dag 15. Whistler peak to peak.

Door Hans en Nelia - 20-06-2017 00:23

Vandaag met de gondel de "peak to peak" gedaan. WAUW. Wat een uitzicht, wat gigantisch hoog is dat, je hangt in een gondel tussen twee bergen aan twee draadjes.  Een afstand van 4,4 km. We gingen eerst met een gondel "gewoon" de berg op. Halverwege stappen de mountainbikers uit met hun fiets en rijden hier de berg weer af.  een geweldig zicht en wat een snelheid bouwen die fietsers op. Wij gaan verder de berg op tot bijna boven aan de top. Boven aangekomen genieten we van de sneeuw en het uitzicht ondanks de bewolking. Hier staan nog de ringen vd olympische spelen waar drommen met mensen voor staan pm te fotograveren. Wij slaan ze over. Na wat gegeten te hebben gaan we de gondel in. Je kan kiezen tussen een gondel met glazen bodem (een kl. Vierkantje in t midden) of een gesloten cabine. De rij voor de glazen cabine was 20 minuten wachten. Wij kozen voor de dichte cabine een hele cabine voor ons alleen (er kunnen 26 pers. In de cabine) ruimte zat dus. Aan de overkant wederom wat rond gelopen en foto's gemaakt van een marmotten die daar onder de sneeuw leven. Er wordt nog vollop geskied en gesnowboard. Vlak voor het instappen waren er foto's gemaakt. Deze konden we in het restaurant bekijken en uiteraard kopen, ze waren zo supernep dat ze gewoon leuk werden, dus 2 foto's gekocht als bewijs dat we echt samen op vakantie zijn. We hadden het er net over gehad dat we bijna geen foto's van ons samen hadden. hahaha.  We zouden meer als al die aziaten moeten doen gewoon OVERAL een selfie van maken alleen of met de gehele familie hihi. Na deze ervaring nog even door het dorpje Whistler gelopen. Een heel leuk dorp, zeer toeristisch het dorp is aangelegd/opgeknapt ivm de olympische spelen. Het is een ontzettend sportief dorp heel veel mensen(lees mannen) met de mountainbike, tevens was er vandaag een mudrun. Daardoor veel mensen met sportkleding aan. Gisteravond hadden we al in het dorpgegeten en gemerkt dat het een gezellig dorp was. Zeker de moeite waard als je ooit in Canada bent. Na de benodigde foto's van Whistler gemaakt te hebben zijn we opweg gegaan naar Nanaimo. We hebben de boot van 7 uur. De overtocht gaat 2 1/2 uur duren. Waardoor we in het donker aankomen op Vancouver Eiland. Morgen gaan we aan het laatste deel van onze reis beginnen. Beren zullen we hier niet veel meer tegen komen maar we hopen op walvissen, dolfijnen en orka's