Dag 19 whale watching in victoria

Door Hans en Nelia - 23-06-2017 06:05

Vandaag op tijd op pad. Onze RV geparkeerd op een grote parkeerplaats. Daarna door met een bus naar Victoria. We gaan eerst op zoek naar de operator die de Whale Watching tours aanbied. We hebben op internet gezocht en deze operator heeft hele goede recenties dus daar willen we graag mee meevaren. "Eagle Wing Tours".  Vandaag gaat het echt gebeuren we gaan op zoek naar walvissen of orka's. We vertrekken om 15.00 uur, we hebben nog ruimschoots de tijd om iets te eten en rond te lopen. Het lijkt daar het meest op een drijvend dorp. Wat ontzettend leuk. Hele leuke/mooie woonboten. Er was ook voldoende keus in restaurants en intussen zien we tussen de boten/jachten de zeehondjes rondzwemmen. Wat bleek er stond een visser zijn vis schoon te maken en gooide zijn afval terug in het water.  Om half 3 stonden we paraat. We kregen nog wat instructies met betrekking tot wat we wel en niet mochten doen, samen moesten we besluiten of we voor de Orka's zouden gaan of voor de Walvissen. Als we kiezen voor Orka's is de kans heel klein dat we ook nog Walvissen zouden zien. De gehele groep koos voor de Orka, iedereen is wat gespannen gaat het echt lukken gaan we IETS zien, want niets is gegarandeerd. (De enige garantie die ze geven is ALS je geen walvissen/orka's ziet dan krijg je een tegoedbon voor een nieuw tour).  Maar ja hoor, we kwamen 5 orka's tegen. Eerst hebben we ze wat achtervolgd in hun reis ( de boot mag ze tot 100 meter benaderen) tot ze plots in kringentjes gaan zwemmen, wat bleek ze hadden een zeehond gevonden en dat werd hun prooi. Wat geweldig om te zien hoe ze dit gezamelijk deden. De bemanning van de boot werd heel enthousiast en vertelde honderduit over hoe dit in zijn werk ging en dat het hier een gezin betrof een vrouwtje met 3 jongen en een mannetje, het mannetje zwom wat apart van het vrouwtje en de jongen. Waardoor je ogen te kort had om alles te kunnen volgen.  Het mannetje deed wel volop mee met de jacht. Wat een schitterende middag.  Onze vakantie is compleet. Nu alleen nog Vancouver bezoeken en we hebben onze volledige lijst afgewerkt.