Laatste bericht vanuit canada

Door Hans en Nelia - 26-06-2017 07:39

Vrijdag de overtocht gemaakt naar t vasteland. Onderweg genoten van het zonnetje buiten op t achterdek vd boot. intussen nog wat zeehonden gespot en adelaars, wat een gigantische beesten zijn dat. Verder rustig aangedaan, 's avonds de camper schoon gemaakt en de koffers terug ingepakt. Zaterdagmorgen waren we beide op tijd wakker gek idee dat het er alweer op zit. Nog even het vuil water geleegd en op weg naar cruisecanada alwaar we alles weer netjes terug inleveren. We hebben totaal 4050 km gereden. We nemen de taxi naar Vancouver, daar hadden we het geluk dat onze kamer al klaar was en we er al in mochten (inchecken was eigenlijk pas om 4 uur en we waren er om half 11) na onze spullen weggezet te hebben zijn we op pad gegaan. We zitten redelijk dicht bij chinatown dus daar eerst naar toe gewandeld. En wat zien we daar. "penderstreet" Mijn broer heeft daar zijn EIGEN straat ( heeft ook een eigen eiland in canada 😄) op het gemakje rondgelopen en genoten van de geuren en kleuren die je daar ziet en ruikt. Halverwege chinatown was er een chinese tuin/park. Na chinatown zijn we door naar oldtown gelopen. Dit is een oude wijk van vancouver die nu helemaal opgeknapt en hip is met terrasjes en restaurants en winkeltjes. Hier de stoomklok bekeke,n elk kwartier speelt hij met stoom een deuntje. Daarna doorgelopen naar  de vancouver lookout. Dit is een gigantische toren van waaruit je een compleet overzicht hebt over Vancouver. Je gaat met een glazen lift (aan de buitenkant vd toren) vliegensvlug naar boven Je kan boven een volledig rondje rond de toren lopen waar je je vergaapt aan alle mooie uitzichten. Na dit bezoek nog verder rondgelopen door oldtown, tot we neer plofte op een terras waar we een prima uitzicht hadden over al die verschillende mensen die altijd rondlopen in een grote stad. Rond 9 uur terug naar t hotel gesjokt en daar als een blok inslaap gevallen tot we wakker werden van drukte op straat. De football wedstrijd was afgelopen en iedereen had blijkbaar zijn auto bij ons aan de overkant geparkeerd. Er stond zelfs een politieagent t verkeer te regelen. Op het gemakje naar de chaos staan kijken en terug ons bed in. De volgende morgen zijn we op tijd op gestaan, want we willen nog zoveel zien. Eerst ontbijten: hmm hans een klassiek ontbijt spek/3eieren/jam/toast/gebakken aardappelen en nelia: pancakes met mapple sirop en aardbeien met slagroom. Zo, we hoeven niet meer te lunchen wat een berg met eten. We halen de kaartjes voor de hop on hop off bus en gaan op weg. We beginnen met met de Capilano suspension bridge. Dit is de grootste hangbrug van Canada.De brug is super druk hij schommeld hierdoor flink, er zijn flink wat mensen die alleen voetje voor voetje naar de overkant durven, zich intussen stevig vasthoudend aan het touw wat als reling dient. Na de brug begeven we ons op hoog niveua, De Treetops Adventure. Dit zijn kabel bruggen tussen de toppen van de bomen. Deze treetops zijn prima te doen en een stuk minder druk dan de suspension bridge. Een schitterend natuurpark wat tevens zorgt voor een beetje verkoeling het is hier nu 33 gr. Dus dat was mooi meegenomen. Na deze heerlijke ochtend door naar Stanley park. Dit is ook een groot natuurgebied waar de mensen van Vancouver naar toe gaan om te picknicken/zwemmen ed. Tevens staan hier totempalen opgesteld. Waarna we met de bus ons rondje afmaken. Na deze enerverende dag brengen we onze spullen terug naar de kamer, waarna we op het gemak een restaurant uitzoeken om voor de laatste keer in canada te gaan eten. Een restaurant met de pakkende naam flying pig.(vliegend varken). Heerlijk gegeten. we kozen voor de specialiteit van die dag. Het leek op rollade maar ook een beetje op spek met een soort puree eronder met daarin weer uitgebakken hele dunne zwoerd en diverse groente. Super lekker en ontzettend mals. We eindigen met een toetje en koffie. TOP een prima afsluiting van onze reis naar Canada. Morgen op tijd uitchecken en misschien nog even naar granville eiland (een artiesten eiland) dan om half 7 vertrekt ons vliegtuig en zit onze reis naar Canada er weer op. Wat zullen we er nog vaak aan terug denken. Zoveel mooie herinneringen.