Kelowna

Door Hans en Marian - 04-06-2018 17:47

Zondagochtend eerst de pook teruggebracht welke we geleend hadden van de vriendelijke Canadezen. Uiteraard bedankt voor het gebruik en ze boden aan om een volgende reis bod bij ze langs te komen.

Inmiddels zijn we zo’n beetje onthaast en worden gedurende de reis steeds later wakker. Daarom vertrokken we pas om 10.00 uur richting de boot die ons het meer over zou brengen.

We zagen al snel een hert en na 10 minuten een bruine beer met 2 zeer kleine welpen (cubs). We konden het tafereel van dichtbij rustig aanschouwen want er was geen ander verkeer op de weg. De berin bleef heel rustig en wandelde het bos in met haar welpen. Een prachtig gezicht en ervaring. Deze dag was al een succes.

We hebben onderweg totaal zo’n 15 herten gezien. Meestal stonden ze op het punt om de weg over te steken. Afremmen met de camper om ze de gelegenheid te geven en zodoende een aanrijding met het hert te voorkomen. In alle gevallen maakte de herten rechtsomkeer en liepen het bos in.

Deze rit hebben we het heel rustig aan gedaan en daardoor arriveerde we pas om 16.00 uur bij Canyon Farms RV park in Kelowna. Het hek was dicht en we spraken een man (Michael) aan die in de tuin aan het werk was. Hij was allervriendelijkst maar de camping was vol. Alle 10! de plekken waren bezet. Voor de zekerheid belde hij zijn vrouw (Lesley) en die heeft een plek voor ons geregeld. We staan als het ware in de moestuin met een heel lang verlengsnoer zodat we toch elektra hebben. De slang van de sproeier die gebruikt wordt voor de moestuin konden we gebruiken voor het bijvullen van de watertank. Lesley was zeer behulpzaam en gaf veel informatie over de omgeving en de Farm camping. Kamperen bij de boer dus. Ze mogen maximaal 10 plekken hebben. Tot oktober is het volgeboekt.

We hebben vanaf de camping nog een korte wandeling gemaakt naar het regionale park. Omdat het begon te regenen zijn we teruggekeerd naar de camping om voor de 1e keer tijdens deze reis binnen in de camper te eten.

Geen kampvuur dus maar wel lekker droog en warm binnen.

Groeten, Hans en Marian.

Peet en Maggi 04-06-2018 18:17 {{button-51597}}

Dat is genieten Hans en Marian, lekker biologische groente en fruit. Vast zijn er ook kipjes die al het groenafval graag tot zich nemen. 😉 onze kipjes zijn er gek op. Wat super leuk dat jullie zoveel hertjes en beren hebben gezien, wij begrijpen dat jullie dag niet meer stuk kon gaan , geweldig.
Fijne dag vandaag en wacht weer op jullie fantastisch verhaal.
Groetjesssss.

Ma van der veen 04-06-2018 18:58 {{button-51598}}

Bedankt voor de foto ,s prachtige omgeving groeten ma

Bert&Francis 04-06-2018 19:17 {{button-51599}}

Super om die Beren op je weg te zien en vwb die moestuin; Hebben ze er ook een droge wc bij??
Voor morgen: Keep on trucking and enjoy

Eveline en Jan Paul 04-06-2018 21:28 {{button-51607}}

Lekker vakantiegevoel dus! Heerlijk zeg, blijf maar lekker genieten. Thuis gaat alles prima, plantjes doen het nog 🌱😊

Bijzonder zeg, de dieren in het wild 🦌🐻

joop en thea 04-06-2018 21:47 {{button-51608}}

Mooi verslag
wat aardig van die mensen dat jullie in de moestuin mochten overnachten je ziet wel wie goed Goed ontmoet geniet nog een paar dagen want de tijd begind te dringen
Bij ons is het bijna bedtijd wel terusten

Nel Kriek 04-06-2018 21:58 {{button-51610}}

Zo nu eindelijk de beten gezien wat is dat toch mooi he zo in de natuur
Toch fijn dat je ergens nog staat voor de nacht
Je bent wel klaar met rijden en dan zoek je een plaatsje lekker even uit rusten
Maar het blijft een super. mooie reis

Lieke en Peter 05-06-2018 12:02 {{button-51620}}

Bij de boer weer eens wat anders maar wel leuk. Gaaf om moeder beer te zien met kleintjes.
Wat zien jullie toch weer veel.