Dag 1: Amsterdam-Minneapolis-Denver

Door Bart en Lonneke - 02-06-2018 18:17

De reis begon erg lekker... Op donderdag hebben we online ingecheckt bij Delta/KLM, maar de boardingpasses konden door een technische fout niet worden uitgeprint. “Dan printen we ze wel even op Schiphol uit” dacht ik. Bij het scannen van het eerste paspoort kwam er in plaats van een boardingpass een briefje uit met de mededeling dat we ons moesten laten helpen door het grondpersoneel. Een medewerker probeerde onze paspoorten te scannen d.m.v. ze door een scan te swipen, waarop hij een error kreeg. “Ik snap er niks van, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt” zei de beste man. “Check maar in bij balie 16”. Toen we in de rij stonden hadden we al snel door dat dit de balie was voor ‘probleemgevallen’. Eenmaal bij het balieloket aangekomen, bleek bij het swipen van de paspoorten nog steeds dat er een error was. Uiteindelijk hebben we 2 uur(!) bij de balie gestaan en zijn er ongeveer 10 verschillende gestreste Schiphol/KLM/ICT medewerkers en 2 Amerikanen van esta (niemand had ooit zoiets meegemaakt) bijgeweest voor onze boardingpasses uitgeprint konden worden. Met name de grondstewardess en haar manager hebben echt hemel en aarde bewogen om dat voor elkaar te krijgen. Dus ondanks dat we ruim op tijd op Schiphol waren, moesten we nog haasten om op tijd bij de gate te zijn. Gelukkig bleven Emily en Colin zeer relaxed onder de situatie. Vanaf dat moment liep alles wel op rolletjes. We mochten bij de gate de hele rij voorbij vanwege de kinderen en het vliegtuig van Delta Airlines en de service aan boord waren top. Colin zou eigenlijk op schoot bij een van ons gaan zitten, maar er was nog een rij met vier stoelen naast elkaar over, dus had Colin een eigen stoel. Die 8 uur zijn eigenlijk heel snel voorbij gegaan en met name Emily vindt vliegen gewoon heel leuk. Het overstappen in Minneapolis ging ook heel soepel. Vanaf daar hadden we nog een vlucht van iets meer dan 2 uur naar Denver. Vanaf het vliegveld van Denver werden we keurig door een pendelbusje bij het hotel afgezet. Vannacht waren we allemaal om 2:00u wakker (beetje een jetlag), maar om een uur of 4 vielen we weer in slaap en hebben we nog een paar uurtjes verder geslapen. Straks gaan we de camper ophalen en inkopen doen  bij de Walmart.