Zeeleeuwen, Alcatraz en de cablecars - 23 april 2022

Door Hulzinga'tjes on tour - 25-04-2022 05:13

Vanochtend werden we allemaal met een kleine jetlag wakker in het hotel in San Francisco. Na een snel ontbijt bij Starbucks zijn de mannen met een Uber naar de camperverhuur gegaan, hebben ze snel de boodschappen gehaald en de camper geplaatst op de camping.

De dames zijn met de kinderen met een cablecar richting fisherman’s wharf gegaan. Vanaf daar zijn we richting Pier 39 gelopen. Van ver hoorde je de zeeleeuwen al vrolijke geluiden maken. In de jaren 80 zijn de zeeleeuwen bij Pier 39 in San Francisco aangekomen na een aardbeving. Sinds 2009 waren er zelfs bijna 2.000 zeeleeuwen die in San Francisco vertoeven. Het waren er nu iets minder omdat een aantal zeeleeuwen richting het zuiden gaan om jongen te krijgen. Volgens Senn ‘om eitjes te leggen’ haha! De kinderen hebben hun ogen uit gekeken.

We liepen nog verder de pier op en kwamen bij allemaal souvenirwinkeltjes een grote draaimolen en een podium waar shows op werden gegeven. Senn en Milan hebben naar een show met vuur gekeken terwijl Loïs in de buggy lekker even lag te slapen.

Na een lekkere hotdog te hebben gegeten, want dat hoort er natuurlijk bij wanneer je in Amerika bent, zijn we naar pier 33 gewandeld. Vanaf daar hebben we gewacht op de mannen die daar om 14.00 uur ook aan kwamen.

Om half 3 stapte we met zijn allen op de boot naar Alcatraz. Het weer was heerlijk dus hebben we lekker boven op het dek gezeten in de zon. Na 30 minuten kwamen we aan op Alcatraz, de meest lastigste gevangenis om uit te ontsnappen ter wereld!  Met een audiotour werd ons in het Nederlands alles uitgelegd over wat er in Alcatraz afspeelde. Verschillende bewakers en gevangenen vertelden hoe zij Alcatraz hadden beleefd. Na een indrukwekkende rondleiding zijn we met de boot terug gegaan naar San Francisco en met de mannen nog snel over Pier 39 en langs de zeeleeuwen gewandeld richting Fisherman’s wharf. Daar zijn we met z’n allen met een cablecar weer downtown gegaan, waar we snel een burger hebben gegeten bij de Burger King. Met een Uber zijn we daarna rond half 8 richting de camping gegaan. Milan en Loïs lagen in de taxi al te slapen en hebben we meteen in bed gelegd. Ook zelf lagen we er snel in om bij te komen van de drukke dag. Morgen vertrekken we naar Yosemite!