Viva Las Vegas - 27 en 28 april 2022

Door Hulzinga'tjes on tour - 30-04-2022 16:58

Vanuit het droge woestijngebied was daar plots Vegas! De grootste gokstad ter wereld.  We hebben de campers geplaatst bij onze camping Oasis. Daar hebben Senn en Milan direct de zwembroek aangetrokken en hebben ze met Loïs even lekker geplonst in het zwembad.

Na een uurtje zijn we met zijn allen richting Las Vegas gegaan. We hebben onze ogen uitgekeken, we stapten de Uber (taxi) uit bij Bellagio, midden op de Las Vegas strip. Vanaf daar zijn we richting ‘New York, New York’ gewandeld. Waar een heus Vrijheidsbeeld stond. Daar zijn Stefanie, Nicky, Jeffrey en Jill in de achtbaan gegaan. Al snel liepen we weer over de strip richting Ceasar’s Palace, een enorm hotel, waarin je je in Griekenland waant.

Onderweg was er van alles te zien. Van een dino waar je mee op de foto kon tot cowboys voor de dames ;-). We liepen langs de Eiffeltoren en waanden ons in Venetië met prachtige gondels. Ondertussen was Loïs in de buggy in slaap gevallen. De mannen hebben natuurlijk ook even gegokt. Nadat we een hapje hadden gegeten zijn we richting het Bellagio hotel gelopen. Daar was een mooie fonteinshow.

Na 18.000 stappen te hebben gezet waren we allemaal helemaal op en zijn we bij de camping de kindjes op bed gaan leggen en nog even snel wat gedronken om de dag goed af te sluiten.

Om 7 uur stonden we allemaal weer op en hebben we naast de camper ontbeten. Na het ontbijt zijn we met een Uber richting Circus Circus gereden. Daar hebben we een bakje koffie gedronken bij de McDonald’s en zijn we om 11:00 uur naar de adventuredome in Circus Circus gegaan. Een heuse kermis midden in een hotel! Gerrie en Stefanie hebben daar met de kinderen rond gekeken terwijl André, Nicky, Jeffrey en Jill zijn gaan gokken.

In het hotel hebben we geluncht en zijn we naar het circus (ook in het hotel!) gegaan. Om half 2 begon daar een trapeze act. De kinderen zaten weer vol bewondering te kijken naar de show en genoten intens.

Na de show hebben we een Uber naar een outlet mall genomen. Daar hebben we allemaal 1,5 uur gewinkeld en lag Loïs lekker in de buggy even te slapen. Nadat we allemaal goed geslaagd waren, zijn we naar de camping gegaan. Daar is jeffrey naar de sportschool gegaan en heeft de rest even rustig aan gedaan.

Aan het einde van de middag hebben we weer een Uber richting Las Vegas genomen. Deze keer naar downtown, het ‘oude’ Las Vegas. In Fremon Street waren er verschillende concerten, de straat was overdekt met ledschermen waar van alles op te zien is. We zijn in een restaurant gaan eten en zijn daarna naar Slotzilla gegaan. Daar zijn eerst Gerrie, Stefanie en Nicky met een zipline over de strip gevlogen. Toen zij terug waren hebben ze de kinderen meegenomen naar de camping en zijn André, Jeffrey en Jill met de Slotzilla Zipline over de strip gevlogen. Wat was dat gaaf! Liggend in een ‘harnas’ werd je aan de kabelbaan bevestigd, het slot openden en we vlogen over alle rondlopende bezoekers en concerten naar de andere kant. Precies boven een podium, waar op dat moment een band op trad, eindigde de zipline. Een heel bijzondere ervaring. Alsof je van boven meekijkt met wat er in Vegas allemaal gebeurt.

Bij de camping hebben we nog snel een drankje gedaan en zijn snel weer onze camper in gekropen.

Morgenochtend gaan we via de Valley of Fire naar Zion. Voor de echte Netflix-kenners: bekend van de serie Virgin River!