Arches, Monument Valley en Page

Door Wende Hof - 24-07-2008 07:33 Nadat we bij Capitol Reef waren geweest zijn we door gereden naar een ander nationaal park: Arches. Hier 's middags aangekomen hebben we wat gegeten en zijn we gelijk maar het park gaan bekijken. Hier hebben we een stuk gereden met de camper en een stukje gelopen waar we de dubbel Arches hebben bekeken. Soort brug van een rots. Leuk om te zien. Het weer was er niet heel fantastisch, het was ook eind van de middag. We zijn dus maar naar huis gegaan. Hier heeft het de hele avond flink gewaait en was het niet lekker om buiten te zitten. De volgende dag gingen we weer weg dus was ook niet zo heel erg.
De volgende dag gingen we naar monument Valley. Hier hadden we een reservering dus hebben rustig aan gedaan. Dit was al met al toch nog wel een aardig eindje. Ook hier kwamen we aan dat het regende, het was nog steeds bloedheet dus op zich maakte het ook niet erg veel uit. Hier lekker rustig aan gedaan die avond. De volgende dag zouden we een jeeptour maken, dit kon uiteindelijk nadat we een uur te laat waren.. Oops.. We waren beetje de weg kwijt en over allemaal hobbel weggetjes gereden. Dit vond Paul erg grappig, maar de rest niet. Uiteindelijk waren we der en konden we gelukkig nog wel met een andere groep mee. Dit bleek erg leuk. Onze trip duurde geen 2.5 uur, maar bijna 4 uur.. Het was het omrijden over de hobbelweggetjes wel waard geweest dus. We begonnen pas half 5 en rond een uur of 7 werd het weer al minder. Het was nog wel warm, maar het begon in de verte aardig te onweren. Wat wel de nodige mooie plaatjes opleverde. Uiteindelijk waren we pas rond half 9 weer bij de camper en kwam het onweer steeds dichterbij. We moesten nog boodschappen doen en hadden net geluk. De winkel ging bijna sluiten. Op de camping nog wel eten gekookt, niet te moeilijk. Hierna maar op tijd ons bed in. De volgende dag moesten we weer op pad.
Deze keer ging de reis naar Page een plaatsje net onder de grens met Utah. Zie google maps (link eerdere verslag). Het was hier erg warm dus er werd niet heel veel uitgevoerd. De boodschappen moesten wel gehaald worden dus dat moest dan uiteindelijk maar. Met wat gepuf en gesteun. Hierna zijn we door gereden naar Lake Powell. Hier bleek een groot stuwmeer te zitten met een erg hoge stuwdam van 171 meter diepte. Deze stuwdam gaf 1300 MWatt aan stroom. Hier hebben we nog een tijdje rond gekeken wat Paul erg leuk vond. Tot we der bijna uit werden gezet, omdat ze gingen sluiten.
De rest van de avond hebben we wat op de camping door gebracht. Hier kwamen we nog een bekende tegen van de volleybal. Uiteraard even ervaringen mee uitgewisseld enzo. Nu gaan we lekker slapen want morgen moeten we der vroeg uit. De rit gaat dan naar de Grand Canyon.

Groetjes van ons en tot het volgende berichtje!!