22-23 juli

Door Soentken - 09-07-2010 18:33 Visalia
Holiday Inn Visalia, 9000 West Airport Drive

Dag 12:

Na de party van gisteravond besluiten we de dag te beginnen met een ontbijtje aan het grote zwembad van ons hotel (had ik al vermeld dat onze vleugel een private pool had?!). Na nog wat zwemmen en zonnen vertrekken we om een uurtje of 12 richting Visalia. Het is weer een flink eind rijden en om een uurtje of 7 komen we aan bij ons Holiday Inn Express Hotel. Het hotel is prima en het zet ons weer even met beide benen op de grond na alle bling, bling van Las Vegas! We besluiten in het hotel te gaan eten en het valt ons op dat hier veel Nederlanders zijn. Zoveel hebben we er nog niet bij elkaar gezien deze vakantie en als Pien een rondje door het hotel loopt, komt ze een bekende van school tegen! De tweede al na een klasgenoot op Schiphol. We gaan op tijd slapen want morgen staat er weer een spannende activiteit op het programma....

Dag 13:

Na het ontbijt (Rob helemaal blij, want uitgebreid ontbijtbuffer voor weinig), gooien we onze tassen weer achter in de auto en rijden we de bush in. De kinderen vragen zich voortdurend hardop af wat we nu weer van plan zijn en of het wel leuk is. Als we op de plek van bestemming aankomen, blijkt dat we gaan raften..... Pien, Jip,  Roos en Mees weten niet of dat nu wel zo leuk is (Nicole heeft trouwens ook nog wel wat twijfels). Het basiskamp van Zephyr Whitewater  Expeditions ziet er verlaten uit op een Amerikaans samengesteld gezin met 4 kinderen na. Uiteindelijk vinden we toch wat mensen die ons welkom heten en ons allerlei formulieren laten tekenen waarin we Zephyr niet aansprakelijk kunnen stellen voor wat voor schade ook. Na de formaliteiten stappen we met z'n allen in een oude schoolbus om drie kwartier later op de plaats waar we de rivier op gaan arriveren. Onderweg hebben we al een paar keer fraai uitzicht op de Kings River gehad en diverse spannende stroomversnellingen gezien. Nadat we nog even droog oefenen, gaan we dan eindelijk op weg en worden we al meteen met een grote stroomversnelling verrast! Ik zit samen met Rob voorop en of het nu toeval is of niet... ik krijg telkens de grootste plens water over me heen. We zitten met z'n zessen op de raft en onder begeleiding van Hatty (de nummer 7 dus op de raft) peddelen we ons gek. Het is echt ontzettend gaaf!!! Hati weet ons trefzeker over de rivier te loodsen en hoewel het er soms, kortstondig heftig aan toe gaat, is het vooral heel leuk. Het water van de Kings River is super helder en schoon. We kunnen het zo drinken. Het water is wel behoorlijk koud, maar het weer is schitterend en de temperaturen zo lekker dat  wat verfrissing wel fijn is. Op rustige stukken springen we van boord om te zwemmen om dan weer snel aan boord te klauteren als er weer een stroomversnelling aankomt met een spannende naam als "crazy horses". Behalve het andere raft met 8 personen is er niemand te bekennen, zodat we ook van de prachtige omgeving kunnen genieten.  Halverwege de tocht stapt Vinnie, de 14 jarige zoon van de eigenaar van Zephyr, bij ons op het raft. hij heeft Pien en Jip gespot en trekt zijn hele truckendoos open om indruk op de dames te maken! Na ca 2 uur zijn we stroomafwaarts weer bij het basiskamp aangekomen, waar we moe maar voldaan wat kunnen drinken, snacken en de aktiefoto's bekijken die de organisatie van ons heeft gemaakt. Om zes uur 's avonds moeten we echt vertrekken en afscheid nemen van Vinnie d(ie nu weer eenzaam in de bush achterblijft) want we hebben nog een behoorlijke rit voor de boeg naar Yosemite National Park onze volgende stop. Veel later dan verwacht, komen we in Tenaya Lodge aan, omdat de weg er naar toe erg steil en heuvelachtig blijkt te zijn. Even zijn we bang dat we niet meer terecht kunnen voor het diner (de laatste maaltijd was het fijn geprijsde ontbijt van Rob), maar geen stress we kunnen tot 11 uur terecht. Het hotel is echt een hotel zoals je in Yosemite verwacht met een reusachtige open haard in de lobby met een grote elandenkop erboven en buiten branden verschillende kampvuren op de terrassen. Heel sfeervol, maar na het eten gaan we toch maar lekker slapen!