Chicago

Door Inge Verkroost - 10-07-2012 04:08 Na een redelijk voorspoedige reis vanaf Brussel zijn wij met 20 minuten vertraging in chicago geland. De kinderen hebben zich keurig gedragen in het vliegtuig. Suzanne heeft boekjes gelezen en geslapen en Robin heeft een groot deel van de tijd doorgebracht met spelletje op de i pad. De douane in chicago viel erg mee. Na de verschillende verhalen over hoe moeizaam dat kan verlopen waren we op alles voorbereid maar hebben geloof ik nog nooit zo snel met onze koffers buiten gestaan. We zijn met de taxi naar ons hotel gegaan. Halverwege aan de rand van de stad liep een coyote langs de weg! Het eerste wild was dus snel gespot. Na ingechecked te hebben in hotel zijn we de omgeving wat gaan verkennen. Ons hotel ligt vlak bij de Willis tower. Dat is het voormalige Sears tower en het hoogste gebouw van de wereld. Gaan we morgen beklimmen. Daarna nog meer rond gelopen om wakker te blijven en uiteindelijk in een Ierse pub wat gegeten. In het hotel aangekomen bleek de bedbank die voor de kinderen uitgetrokken en opgemaakt zou worden niet uit te trekken te zijn en moesten we nog verhuizen naar een andere kamer.de kinderen waren volledig knock out in slaap gevallen en die moesten we dus al slapend door de gangen van het hotel dragen. De eerst dag in Chicago zijn we begonnen op het skydeck van de Willis tower. Je staat daar op de 101ste verdieping en kunt dan op een stuk glas staan zodat je onder je voeten naar beneden kunt kijken! Niet voor mensen met hoogtevrees!! Daarna zijn we via het Grand Park en de Buckingham fountain ( van married with children) naar het Field museum gelopen. Dit is een heel erg mooi natuur historisch museum waar het grootse en meest complete T-rex skelet staat. Verder erg veel andere dinoskeletten en opgezette dieren. Ook een gedeelte over de evolutie was erg mooi.zowel voor ons als voor de kinderen. Na een forse wandeling door het hete Chicago hebben we gegeten in het oudste italiaanse restaurant van chicago in een oud pandje wat volledig ingeklemd staat tussen de wolkenkrabbers. De 2e dag zijn we begonnen met een wandeling via de magnifisent mile ( heel veel dure winkels en de eerste oude wolkenkrabbers) op zoek naar de apple-store. Daar een tijdje rondgekeken en voor Suzanne een i-pod hoes gekocht. Het is hier ongeveer 30 graden en we vonden dat we genoeg gelopen hadden. Dus met de taxi naar het aquarium. Erg groot en erg mooi. Baluga dolfijnen gezien en heel veel soorten kwallen. Het was zo groot dat de kinderen het na 3/4 gezien hadden en wij eigenlijk ook. Daarna zijn we met de watertaxi(lekker snel en lekker koel) naar de navy pier gegaan. De kinderen hadden natuurlijk op dag 1 het reuzenrad in de verte gezien en nu werd het tijd om er maar eens in te gaan. Mooi uitzicht over de stad. Na nog wat rondgezworven te hebben op de pier hebben we het BubbaGumpSchrimp restaurant gegeten. Dit is een leuke spin off van de Forest Gump film. Alles garnalen dus. Erg leuk. Daarna om alle caloriën er weer af te krijgen in ongeveer drie kwartier naar het hotel gelopen.Marius is met de kinderen even zwemmen en ik heb mooi een smoes om niet te hoeven omdat ik met het weblog moest beginnen. Morgen verder