Wij zijn alweer op de helft...

Door Danny Grote Ganseij - 20-07-2014 05:42

Hi there Holland!

Wij schieten inmiddels al weer aardig op met onze reis door Amerika, we zijn nu ongeveer op de heeft van de tijd en de helft van de afstand.. Klopt precies dus, zie onderstaand de route die we tot op heden afgelegd hebben (handig GPS op de digitale camera).

Na onze vorige post hebben we de Rocky Mountains bezocht, wat een ontzettend mooi park! We hadden ons niet echt verdiept in het park en wat er zoal te doen is. Vanaf Glenwood Springs hebben we een mooie route gereden richting het park, hierbij kwamen we over de Berthoud Pass op zo’n 3450 meter hoogte. Her en der lagen nog flinke hopen sneeuw!

Vervolgens zijn we doorgereden richting het National Park, waar we de Trail Ridge Road gereden hebben. Dit is de hoogst geasfalteerde weg van Amerika, hoogte 3713 meter boven zeeniveau. Langs deze weg waren verschillende uitkijkpunten waar genoeg wild te spotten viel!

De volgende dag zijn we er is flink op uitgetrokken in de bergen, met de shuttle-bus zijn we verder het park in gegaan. Op gegeven moment hadden we genoeg moed verzameld om te gaan Hiken, klinkt heel wat maar is niet meer dan wandelen in de bergen. We vonden een mooie route tussen twee bushaltes en dachten die 3 mijl (zo’n 5 km) wel ff te lopen.. Blijkt dat de eerste mijl alleen bergop gaat, hierbij klommen we ruim 200 meter! Eenmaal boven bleek dat de meeste mensen de route andersom liepen (niet achterstevoren, maar van boven naar beneden) en wij snappen nu waarom….. Het restant van de route was gelukkig goed te doen, het golfde nog wel wat op en neer. Uiteindelijk kwamen we bij Bear Lake (helaas geen beren gezien), wel squirrels en herten!

Na de Rocky Mountains zijn we richting Casper vertrokken (waar we nu overnachten). Hierbij hebben we even kort een bezoek gebracht aan Cheyenne, de cowboyhoofdstad. Dit leek ons wel een leuke stad om te bezoeken, totdat op een kruispunt een politiemotor de weg blokkeerde.. Bleek er een parade aan de gang te zijn, hebben we dat toch mooi ff meegepikt ;-).

Morgenochtend vertrekken we weer vroeg, de reis gaat dan richting Cody! Van hieruit gaan we naar Yellowstone National Park, veel over gehoord, nog meer over gelezen, kortom we gaan het meemaken!

Op de camping waar we nu zitten hebben we gelukkig een goede internetverbinding, waardoor we heel wat foto’s in het fotoalbum hebben kunnen zetten. Enjoy!

R. E. M. J. 20-07-2014 09:01 {{button-23200}}

Klinkt goed, gelukkig geen pech meer. Geniet van al het mooie...

Nienke, Sven en Maaike 20-07-2014 12:09 {{button-23212}}

heey,

Hele mooie foto's!!

Heel heel veel plezier nog!!

Hendri en Sylvia 20-07-2014 20:32 {{button-23253}}

Ziet er weer fantastisch uit. En prachtige foto's. En het wordt vast niet minder in Yellowstone. Lekker verder genieten van al het moois om jullie heen!

Roelien 20-07-2014 21:16 {{button-23258}}

Oohh, wat een mooie verslagen van jullie en fantastische foto's ! Leuk jullie zo op de voet te volgen.
Enjoy😘💋

Marinus en Gerda 21-07-2014 09:37 {{button-23283}}

Hoi

Wat was dat weer een mooi
verhaal,de foto"s zijn prachtig.Verder geniet er
nog van.

Roy en Cindy 21-07-2014 11:00 {{button-23290}}

Wat een mooie foto's. Kunnen niet wachten op de volgenden. Veel plezier met het 2e deel.

Groet'n uut Grunn

Hendri en Sylvia 22-07-2014 22:21 {{button-23424}}

Hi there, enjoying Yellowstone? Het is stil aan de overkant ........ Lekker rustig zeker, zo zonder internet. Yellowstone, we zijn benieuwd naar de verhalen en foto's. En dan nog zoveel in het verschiet. Heel veel plezier! Bye, bye, till next time.