Dag 5, 6, 7 & 8

Door L. Viergever - 14-09-2014 02:49

Dag 5 - Wo 10-09-2014

Hoi iedereen, ik (Brenda) mag het volgende stukje schrijven. Het slapen in de camper begint langzaam te wennen, het was vannacht warmer dan gisteren. En het is weer strakblauw met zon!!

We hebben onze route een beetje omgegooid. We zouden eerst naar Tofino rijden, daar overnachten en dan terug rijden en de ferry naar het vaste land nemen.. Bleek dat het toch wel ruim 400 km rijden is naar Tofino, en dat je daar whale watching tours kon doen. Deze hadden we al gedaan en Rudy en Miep hebben ons zoveel leuke tips gegeven vlakbij Nanaimo, dat we liever hierheen wilden.

Na de overnachting op Living Forest Ocean Campground zijn we naar Qualicum Falls gereden waar erg mooie watervallen te zien waren. Toen doorgereden naar Cathedra Grove. Dit is een park met enorm oude100 bomen die mega dik en hoog zijn. Marielle en ik voelde ons wel heel erg klein. Als laatste zijn we doorgereden naar Coombs waar een leuke farmersmarket was en de geiten op het gras op het dak liepen (letterlijk). Heel grappig om te zien. Aan het eind van de middag hebben we de ferry terug naar het vaste land gepakt. We kwamen aan in Horseshoe Bay en het werd al langzaam donker. De camping die we tegen kwamen was al helemaal vol en hebben met een handje vol campers op een grote parkeerplaats aan het water overnacht (ook niet verkeerd).

Dag 6 - Do 11-09-2014

Midden in de nacht werden we opgeschrikt door een trein die langsreed. Er zijn hier geen spoorbomen dus de trein toeterde mega hard! We zaten gelijk recht op in bed en het leek net alsof we van onze sokken werden gereden. Het is wederom mega mooi weer! We zijn vroeg vertrokken naar de Brittania Copermine. Dit is een oude kopermijn die nu als museum wordt gebruikt. We hebben rond gelopen in het museum en goud gefilterd uit bakken water met zand. Fools gold zei de vrouwelijke gids,, hmhmm.. Lars heeft het zakje snel in zijn zak gestoken. Daarna mochten we mee met een treintje door de oude mijn. Dat is wel heel indrukwekkend als je bedenkt hoe vochtig, koud en donker het daar is. Vroeger werkten de mannen daar 8 uur durende shifts met enkel kaarslicht, heel zwaar werk ook. Na het bezoek zijn we doorgecrosst naar Whistler en een camping opgezocht. We hebben weer een mooie plek gekregen tussen de bomen op het Whistler RV Resort & Campground. Er schijnen hier beren te zitten, hopelijk zien we er een.

Dag 7 - vrijdag 12-09-2014

Het was goed koud vannacht maar overdag is het (alweer) strakblauw met een warm zonnetje. Genieten!!! We hebben de camper laten staan en zijn met een shuttle bus naar Whistler Village gereden. Daar hebben we eerst lekker koffie gedronken en toen tickets gekocht voor de Peak to Peak Gondola. Eerst gingen we met een gondel omhoog waar we uitkwamen bij de ringen van de olympische spelen van 2010. Natuurlijk eerst een fotoshoot gehouden voordat we naar een stoeltjes lift liepen die ons helemaal naar de top van de berg bracht. Boven de boomgrens en het was toch wel erg fris. Maar het uitzicht is zo onwijs gaaf! Ook omdat het weer zo mooi was konden we heel ver weg kijken. Nog een fotoshoot gedaan en we werden ook gefotografeerd door een stel chinezen.. apart. Snel de lift naar beneden gepakt en terug gelopen naar het begin punt. Hier namen we namelijk de Peak to Peak Gondola, een gondel tussen twee bergen op een enorme hoogte. Heel bizar hoe hoog! We kwamen aan op Black Comb Mountain en hebben hier een mooie wandeling gemaakt.

Eenmaal weer helemaal beneden aangekomen hebben we heerlijk opgewarmd in de zon op een terrasje waar we ook gegeten hebben. Toen lekker terug gegaan naar de camping en een beetje bijtijds het bedje in, want morgen gaan we vroeg op weg richting Clearwater!

Dag 8 - zaterdag 13-09-2014

Vanmorgen zijn we om 8 uur vertrokken richting Clearwater. Durf het bijna niet te zeggen, maar wederom strak blauwe lucht en een mooi zonnetje. De rit was ongeveer 224 km en we hebben veel verschillende natuur gezien. De wegen waren waanzinnig, dwars door het groen met haarspeldbochten, maar ook immens grote zand/steen bergen met meren. Toen we bijna bij Clearwater waren hebben we onze EERSTE BEER gespot!!! Een kleine zwarte beer was naast de weg appels aan het plukken. Marnix heeft dat bakbeest vol in de remmen langs de kant neergegooid en wij rennen naar de plek waar de beer rond liep. Toen de beer ons hoorde rende hij weg, maar hebben toch een foto met een zwarte vlek als bewijs.. ;) We staan nu op Dutch Lake camping met de ANWB crew van 10 campers. Uitzicht is waanzinnig mooi, plek is groot en we gaan vanavond weer een vuurtje bouwen en Marshmellows eten!