Vancouver Island, Campbell River

Door Hans en Marian - 21-05-2017 03:43

Vancouver Island Campbell River

Donderdag 18 mei vertrokken van Whistler naar Vancouver Island. Omdat wij de  veerboot pas om 19.30 hadden geboekt (alle andere vaarten waren al volgeboekt) hebben we het vanaf Whistler heel rustig aan gedaan. Allereerst uitgeslapen en pas om 11:00 uur vertrokken van de uitstekende camping Riverside Resort.

Even buiten Whistler Brandywine Falls Provincial Park bezocht. Een mooi Park met een covered (wandel) bridge en een waterval met regenboog.

Na veel tussenstops gemaakt te hebben bij uitkijkpunten en onderweg ook nog boodschappen gedaan te hebben waren we ruim op tijd bij de veerboot. In afwachting van de boot op de parkeerplaats gekookt en gegeten.

De oversteek van Horseshoe Bay (Vancouver) naar Nanaimo duurde ruim anderhalf uur. Onderweg een mooie zonsondergang mogen meemaken op een kalme zee.

Bij het afrijden van de veerboot was het zo goed als donker en de straten/wegen slecht of niet verlicht. We hadden een camping op een halfuurtje rijden in de plaats Parkville geboekt. Daar reden we vanwege de slechte straatverlichting voorbij. Keren en opnieuw aangereden. Niemand aanwezig en we hebben de camper op een lege plek gezet en ons geïnstalleerd. De zeer vriendelijke campingbaas kwam toch nog even langs om ons te begroeten. Hij had de camping 5 jaar geleden gekocht als investering met de bedoeling deze weer snel door te verkopen. Helaas voor hem is dit nog steeds niet gelukt.

Volgende ochtend (vrijdag 19 mei) wederom geen haast. Dus alles op ons gemak gedaan en we vertrokken wederom pas om 11:00 uur. De kustweg 19a genomen i.p.v. hoofdweg. Een hele mooie weg door leuke kleine plaatsen en natuurlijk met zicht op de kust. De tocht duurde daardoor iets langer maar dat was het wel waard.

Thunderbird R.V. Park in Campbell River is een totaal ander camping dan we gewend zijn. Niet in een bos of in de natuur maar gewoon een soort van parkeerterrein, hutje mutje tegen elkaar aan met zo'n 5 meter afstand van de buren. Gelukkig staan we aan een soort moeras(je) en hebben we een heg aan de achterzijde. Dat gaf schaduw en verkoeling in de middag.

Het nabijgelegen winkelcentrum is 10 min lopen en het stadje zo'n 20 min. Daar hebben we zaterdag 20 mei heerlijk gegeten bij visrestaurant Quay West, dit op aanbeveling van een verkoopster in een kledingzaak. Altijd handig dit soort tips. Overigens is iedereen behulpzaam en geeft men adviezen zodat we nog meer van de vakantie genieten.

Terug op de camping de verkoeling gezocht in de schaduw van de camper en de heg. We hebben pas om 19:30 uur gegeten en vervolgens de fik er weer in. Het hout gaat hier per kruiwagen, dus genoeg voor uren vuur.

Onderweg en op de camping nieuwe dieren gezien zoals: zeeleeuwen en Amerikaanse Adelaars. Vooral de Adelaars zijn imposant. Gewoon vanaf het campingstoeltje achter de camper te zien in het moeras.

We doen het even wat rustiger aan en reizen maandag door naar Tofino. Dus even wat relaxen en genieten van het prachtige weer en de zeearenden.

Weer wat foto's geplaatst.

Groeten van ons.

Debbie de geus 21-05-2017 09:07 {{button-44468}}

Mooi verslag weer...ook wel weer lkkr een paar dagen rustig aan en wat n mooie foto's!!

Tot gauw xx

anneke sebel 21-05-2017 11:14 {{button-44477}}

Heel indrukwekkend allemaal, En ook wel lekker nu wat warmer, volgens mij hebben jullie alle jaargetijden gehad. En de foto s zijn erg mooi.

Liefs Anneke

Theo en loes 21-05-2017 13:56 {{button-44481}}

Wat een mooie natuur en lekker weer je genieten met z n vieren, fijn hoor
Mooie foto s hoor we leven met jullie mee.
Nu lekker even rust is ook wel fijn he
Een fijne week nog in Canada en we zien met belangstelling jullie verdere
verslag . Hans ik neem een petje voor je af dat je ondanks rijden enz nog zulke mooie verslagen naar ons verstuurd. Veel plezier allen. Liefs Oom Theo Tante Loes

Ron en Betsy 21-05-2017 20:01 {{button-44489}}

Heerlijk, heerlijk ,en nog eens heerlijk is het thema. Nou jullie genieten wel hoor!! ik zou zeggen gewoon zo door gaan .

Opa en oma den Dulk 21-05-2017 21:27 {{button-44492}}

O,O nu komt denk ik de einde van de reis in zicht, maar wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt en wat een mooie foto's leuk om een beetje mee te genieten nog even genieten en je koesteren in de warmte een lieve groet opa en oma