05 en 06- 06-2018 Oak Harbor naar Port Angeles / Klahowya Campground naar South Bend.

Door Frits en Marijke Bergen - 07-06-2018 03:07

Dinsdag 05-06-2018 ⛅️

Vandaag om 7.00 uur wakker na een goede nacht in de camper. Ontbijt gemaakt voor ons allen. Gebakken ei met uitgebakken spek en koffie natuurlijk. We zijn vertrokken naar de  ferry terminal in Coupeville . Hier konden we zo de ferry op. De ferry ging naar Port Townsend waar we naar Olympic NP gingen rijden. Eerst via de 20 west en deze ging daarna over in de 101 . In Port Angeles zijn we  naar het visitorcentre gereden waar we info kunnen krijgen van het park.  Bij het visitorcentre zijn we in 1 camper gestapt om naar Hurricane Ridge te rijden. Hier waren ook werkzaamheden aan de weg. Dus enig oponthoud was aanwezig maar eenmaal boven was het ontzettend genieten van de mooie omgeving. Het was wel een beetje koud. Brrr. In de giftshop heeft Frits nog een mooi T-shirt  gekocht en een magneet voor op de koelkast. Weer in de camper gestapt en de mooie weg weer naar beneden. Waar natuurlijk op de terugweg ook weer oponthoud was. Maar alles voor een goed doel.
Bij het visitorcentre onze camper weer opgehaald en verder gereden ri. Lake Cresent waar het de bedoeling was om een lunch te doen en wat wandelingen maar hier was het te druk om de camper te parkeren dus doorgereden en geloof het of niet ook hier stonden we in de file voor weg werkzaamheden. Daarna hebben we maar besloten om een campground te zoeken en dit is de Klahowya Campground geworden. Mooie natuur camping waar alleen een picknick tafel en firepit zijn. Super. We zitten al dicht bij een regenwoud want we hadden ook al regen.
Als avondeten hebben we spaghetti gehad. Wat goed in de smaak viel. Morgen is het de bedoeling om naar Hoh Rain Forest te gaan rijden. Dit is allemaal in het Olympic NP.
Vandaag 175 km gereden

Woensdag 06-06-2018 ☁️⛅️🌤

Vanmorgen weer op tijd wakker. Om plm. 7 uur weer aan het ontbijt en tegen 8en de zlide outs wer naar binnen zodat we om 8 uur weer reden. Onderweg nog tanken in Forks. Voor  114 dollar getankt. En waar Klamer kon pinnen. Aangekomen bij de toegangshokje van het park zat er niemand in dus hebben we niet betaald en dachten misschien in het visitorcentre maar daar was niemand aanwezig. Dus dan maar de camper geparkeerd en hebben Frits, Egbert en ik wat wandelingen gemaakt. Het was wel erg indrukwekkend en in het Hoh Rain Forest hadden we ontzettend goed weer. Hier hebben we een tijdje vertoefd. Na de wandelingen zijn we weer verder gereden via de 101. Tegen 4 uur hebben we een camping opgezocht en dit is de KOA in South Bend,Bay Center geworden. Kleine camping maar wel goed. Na de  installatie zijn we nog even naar de zee gelopen. Was wel aardig maar niet zo heel bijzonder. Zijn weer bij de camper gaan zitten en de jongens lopen naar voren om te kijken wat er te eten is. We maken het ons gemakkelijk. Tot zover vandaag.