Van Revelstoke naar Banff

Door Marloes&DanielOnTour - 10-09-2018 02:54

Twee dagen terug alweer zijn we vroeg vertrokken vanuit onze camping en naar het Revelstoke National Park gereden. Via deze parkweg zijn we naar Balsam Lake gereden. Dit is vlakbij de top. Je kon hier de bosbranden van de afgelopen weken goed ruiken, ook hing er nog rook in de lucht. We hebben hier de Eagle Knoll Trail bewandeld, waar je aan het eind een mooi uitzichtpunt hebt (helaas door de rook niet goed zichtbaar), maar een prima wandeling.  Ondanks alle waarschuwingen ivm de grizzly beer die er rondloopt, niet gezien.
Verderop in het park, en al richting onze volgende bestemming, hebben we nog de Skunk Cabbage Trail (loopt over een moeras waar vogels, bevers en muskusratten leven) & Giant Cedars Boardwalk (voert je door een regenwoud met cederbomen van ruim 500 jaar oud) gedaan. Vooral deze laatste was erg mooi!
Onze weg vervolgd kwamen we uit bij het Glacier National Park, een park met zo'n 400 glaciers. Ook hier zijn we gestopt, dit keer voor de Rockgarden Trail. Hier liepen we door het leefgebied van beren en grizzly's naar een uitzichtpunt van waaruit je een glacier kon zien. Je liep met name over grote keien, die er terecht zijn gekomen in de laatste ijstijd. Ook een mooi tochtje, maar ondanks dat het het leefgebied van de beren is... weer geen geluk.
Uiteindelijk kwamen we uit in Banff National Park, waar we Lake Louise en Morain Lake hebben bezocht. In één woord, Wowww! Wat was dit mooi. Je kon wel merken dat dit echt de trekpleisters zijn, want het was erg druk. Maar het was een bezoekje zeker meer dan waard. Bij Lake Louise keek je naar een helder blauw meer en op de achtergrond zag je een glacier liggen. We hebben het niet zo mooi op de foto kunnen krijgen als het eruit zag. Bij Morain Lake zijn we 300 meter omhoog geklommen, en vanuit hier hadden we een super mooi uitzicht over het meer (en hebben we het uitzicht wat op het 20 dollar briefje staat gezien).

Na het bekijken van deze twee echt prachtige meren zijn we doorgereden naar de camping in Banff. Feest voor Daniel, want voor het eerst sinds onze reis mag de vuurkorf aan! We hebben dus lekker met warme choco (en whisky voor Daan) bij het kampvuur gezeten. Een mooie afsluiting van een lange, actieve en geslaagde dag (ruim 14.000 stappen) dus.
Gisteren hebben we eerst lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. Rond een uur of 10 zijn we richting het centrum van Banff gegaan. Er reden vanaf de camping bussen. Voor 5 dollar kon je een dagkaart kopen en de hele dag heen en weer, super handig. We hebben de camper dus een dagje laten staan. Eerst hebben we rustig een rondje gelopen, koffie gedronken (Daniël thee) bij de starbucks. Het was wat regenachtig, maar het trok gelukkig weer open. Daarom zijn we een stukje wezen kanoën over de Bow river, leuk stukje was dat. Hierna zijn we naar de watervallen gelopen (wat niet zoveel voorstelde) en daarna een happie wezen lunchen in het centrum. Na de lunch hebben we de bus gepakt naar de gondel. Deze bracht ons naar de top van Sulphur Mountain. Volgens Daniel was het uitzicht prachtig (ik zou het niet weten, heb niet gekeken ;-)). Eenmaal boven had je een super mooi uitzicht over de bergen en het plaatsje Banff. (zie foto van ons van op de top van de berg).

's Avonds hebben we nog een Wildlife tour gedaan, waarbij we met een gids op zoek gingen naar 'wildlife'. We hebben diverse 'elks' gezien. Het is paarseizoen, dus de mannetjes waren druk op zoek naar vrouwen om zo hun harem te vormen. Hoe sterker het mannetje, hoe meer vrouwen in zn harem. Het grootste mannetje wat we hebben gezien had 8 vrouwen. Leuke tour en interessante informatie, maar helaas (weer) geen beren. Hopelijk de komende dagen meer geluk.
Vandaag gaan we richting Jasper en staan het Peyto Lake en het Columbia Icefield op het programma, wordt weer vervolgd dus!