Seattle

Door Marloes Harmsen - 20-09-2018 06:59

Woensdag hebben we de huurauto ingeleverd. De afhandeling ging mooi vlot en voor we het wisten zaten we in de trein naar downtown Seattle. Vanaf de luchthaven gaat dit super makkelijk en sta je met ruim een halfuur middenin de stad. En wat hadden we een geluk met het weer. De hele dag droog en zonnig, in Seattle weet je het maar nooit.

Ons hostel zit op een top locatie, namelijk naast Pike Place Market! Beter kan bijna niet. De bekende bezienswaardigheden liggen allemaal redelijk dicht bij elkaar. Mocht je weinig tijd hebben, zijn deze highlights van Seattle prima in één dag te bezichtigen.

We begonnen met ontbijt/lunch bij Pike Place, heerlijke crêpes met verse aardbeien en vanilleroom. Oke oke, én met slagroom. Het Sonja Bakker boek kan thuis weer uit de kast worden gehaald.
Er is van alles te koop op de markt, van bloemen tot kleding tot vis. Met de vis wordt zelfs overgegooid.
Om de hoek bij de markt zit ook de eerste Starbucks ooit. Het was hier enorm druk, dus we zijn maar doorgelopen. Ook bij Pike Place is de Gum Wall. Ja, precies zoals de naam zegt.. Een muur met kauwgum. De muur is niet meer zo "indrukwekkend" als voorheen, omdat deze nog niet lang geleden is schoongemaakt.  De suiker in de kauwgum zou de bakstenen namelijk beschadigen.

Na Pike Place zijn we naar de Waterfront gelopen. Hier zijn we in het reuzenrad geweest. Een nogal toeristische attractie, maar ach als je er dan toch bent.. Mooie uitzichten heb je wel! Vanaf de Waterfront zagen we ook de ferry gaan. Greys Anatomy fans weten vast welke ik bedoel!

Over mooie uitzichten gesproken. Onze volgende highlight was Columbia Center. De Space Needle is waarschijnlijk bekender en populairder om omhoog te gaan voor een panoramisch uitzicht, maar de Columbia Center is hoger. Met een lift wordt je naar de 73ste verdieping gebracht. Vanaf hier heb je o.a. uitzicht op de haven, het stadion van de Seahawks, de wolkenkrabbers én de Space Needle.

Vanaf het Columbia Center was het een klein stukje lopen naar de Monorail. Hiermee gingen we naar Seattle Center, hier zijn de bekende musea Chihuly Garden and Glass en Museum of Popculture. Hier zijn we niet heen geweest, misschien vrijdagochtend als we tijd hebben. We kwamen namelijk voor de Space Needle. Even wat foto's geschoten en toen konden we eigenlijk wel weer door.

Kerry Park stond nog op onze wishlist. Volgens Carlijn konden we wel lopen en als we dan toch die kant op liepen gingen we een cupcake eten bij Cupcakes Royale, die hier erg goed en als lekker bekend staan.
Wat ik me van te voren niet goed had gerealiseerd is dat Seattle qua lopen vergelijkbaar is met San Francisco, namelijk veel omhoog lopen! En ik maar denken dat ik me zo goed had voorbereid op deze reis, dit had ik even over hoofd gezien!
Het was niet een klein stukje omhoog, het was een hele weg omhoog. Het was ongeveer 45 minuten naar Kerry Park.. Ik was kapot, terug konden we gelukkig maar beneden.
Maar eerlijk is eerlijk. De cupcake was heerlijk en het uitzicht vanaf Kerry Park was prachtig! De wolkenkrabbers met Mt. Rainier op de achtergrond.