3 Juni - In de kloof,

Door Klaas & Nanda Knobbe - 04-06-2022 06:00

Gisteren hadden we geen wifi dus vandaag twee.

Vandaag willen we drie trails (routes) lopen maar gezien de beschikbare tijd skippen we er een. De mooiste willen we doen. Om daar te komen moeten we over een dirtroad (onverharde weg) en met de camper gaat dat niet. Daarom hebben we een auto gehuurd bij het vliegveld in Page. Dus in de camper van van Lees Ferry naar Page. Dat is ongeveer een uur rijden en we moeten een bergrug over. Onze camper heeft het weer zwaar en als we aan de top zijn gaan we door de gab. Dat is een sleuf die ze in de berg gemaakt hebben zodat de auto’s erdoor kunnen. Dan gaat het naar beneden en heel in de verte zien we Page liggen. Tomtom brengt ons bij het vliegveld en we zoeken rent a car op. Aan de balie moeten we de nodige papieren invullen. Verder hebben we alles laten verzekeren, het is Amerika. Op aantal dingen moeten we letten, niet drinken, niet voor de politie op de vlucht slaan en niet over dirtroads. Want dan is de verzekering niet van toepassing……oeps. We wagen het erop. Op het parkeerterrein zoeken we onze auto op een SUV die redelijk hoog op de wielen staat. Nog even naar de Wallmart voor wat water en fruit en bij de MC Donalds een beker met koffie en dan op weg. Wij rijden Page uit en gaan over de brug bij de Glen Cayon Dam. Daar zijn we een flink aantal jaren geleden met onze kids geweest.

Na een klein uurtje rijden komen we bij de dirtroad en dat doen we heel rustig aan. We willen geen schade. De weg is redelijk maar het hobbelt verschrikkelijk. Over de 8,5 mile doen we bijna een uur.

Om 11 uur zijn we bij de Wire Pass Trail. We moeten een permit kopen maar dat gaat een beetje moeilijk. Dat moet met een QR-code met je smartphone en onze telefoon ligt nog in de camper. Dan maar niet, we wagen het er maar op. De loopschoenen aan en veel water mee want het is warm en aan de loop. Het eerste stuk is nog niet veel te zien, we lopen door een droge rivierbedding. Dan zien we de rotsen die steeds dichter bij elkaar komen en dan lopen we door een kloof. Een stukje verder moeten we met de trap naar beneden om verder te kunnen. De rotswanden komen steeds dichter bij elkaar en het is prachtig. Wat genieten we hiervan.

Na een tijdje komen we uit de canyon in een open ruimte en slaan we rechtsaf en lopen dan de Buchskin Gulch Canyon in. Deze is veel spectaculairder. De wanden komen dichter bij elkaar en zijn veel hoger. Daardoor valt er weinig licht in de canyon. De ondergrond is fijn grind en stukken met bolstenen. Het is goed opletten hoe je loopt. Deze canyon vinden we eigelijk mooier dan de Antelope Canyon in Page. Deze is woester en die in Page is wat kleuriger. Deze is heel lang, je kan er wel meerdere dagen over doen en dan kampeer je onderweg. Dat is iets wat wij zeker niet gaan doen. Na een 1.5 uur gaan we terug en genieten we weer van alles wat we zien. Hele gezinnen lopen hier ook met kleine kinderen maar druk is het niet. Na een tijdje zijn we weer bij de huurauto en rijden we rustig terug. Omdat we nog vroeg zijn doen we nog een korte trail naar Nautilis Rock. Ook nu weer een stukje over een dirtroad maar dat is maar kort nog geen 2 mile. Dan een klein stukje lopen en dan zijn we er. De rots bestaat uit een grijze steensoort die heel apart door erosie is uitgehold, het lijkt net op de binnenkant van een slakkenhuis. Je kan erdoorheen lopen. Leuk om even te zien en totaal iets anders dan wat we vanochtend hebben gezien.  Terug naar onze auto en weer naar Page.

In Page gaan we eerst de huurauto aftanken. We hebben de auto met een volle tank gekregen en moeten die ook met een volle tank weer inleveren. Dan naar de airport waar we de auto inleveren en overstappen in onze camper. Op naar de Wallmart voor onze dagelijkse boodschappen. Er zijn geen kassa’s en de boodschappen moet je zelf scannen. We hebben het eerder gedaan en we worden er steeds handiger in. Dan naar de camping in Page waar we inchecken en ons weer gaan installeren. Dan douchen en dat is wel nodig, we zitten onder het stof. Heerlijk schoon naar de camper waar we een biertje drinken. Die hebben we wel verdiend.

K&N

Leo en Hanneke Kraak 04-06-2022 07:48 {{button-62327}}

Goedemorgen Klaas en Nanda,

Heerlijk om aan het ontbijt jullie verslag te lezen en wat een mooie reis maken jullie weer.
Geweldig.
Een paar jaar geleden heb ik voor onze reis veel informatie uit jullie verslag door Noordwest Amerika gehaald.
Wij zouden in juni en juli door Yukon en Alaska gaan reizen maar dat hebben we in januari al geannuleerd ivm Corona en we zouden toch een paar keer de grens VS-Canada passeren en met al dat testen zagen we dat niet zitten. We konden uiteindelijk kosteloos annuleren toen bleek dat ons campertype niet meer beschikbaar was. Jammer maar kwam nu goed uit.
Dus misschien volgend jaar.

Ik wens jullie heel veel veilige kilometers en een mooi vervolg van jullie vakantie.
Ik kijk uit naar jullie belevenissen.
Groet, Leo en Hanneke Kraak

Leo en Hanneke Kraak 04-06-2022 07:52 {{button-62328}}

Nog even een reactie van mij, sorry
Ik had al eerder een stukje geschreven maar dat zag ik steeds niet terug.
Ik dacht dat er misschien wat mis was gegaan.
Nu zag ik dat het toch geplaatst was. Dubbel nu, dat was niet de bedoeling natuurlijk.

Coby 04-06-2022 08:21 {{button-62331}}

Wat leuk dat jullie Buckskin Gulch doen. Blij ook te horen dat jullie het zo mooi vinden want heel toevallig staat-ie ook op ons programma dit jaar. (Als het weer het toestaat). Alleen hebben wij een gids ingehuurd. Heel benieuwd wat jullie nog meer gaan doen
Gr. Coby

Martijn 04-06-2022 11:38 {{button-62340}}

Wat een genot jullie verslagen te lezen!!

Teatske 04-06-2022 22:10 {{button-62359}}

Ik herkende hem meteen! (Glen Cayon Dam)

Theun en Corrie 05-06-2022 03:25 {{button-62366}}

Door de foto's is het heel duidelijk wat Julie beschrijven, anders kun je je er geen voorstelling van maken als je er zelf niet geweest bent. Mooi om alles mee te maken . Veel plezier met het voortzetten van jullie reis.

Sietske Knobbe 06-06-2022 09:36 {{button-62420}}

Wat een hoogtes. de kleuren zijn ook wel erg mooi.
De reis met de helicopter was zeker een belevenis.
We blijven jullie volgen.