Dag 5 Strand, zee en anemonen

Door familie ketelaar - 16-07-2009 07:24  We zijn rond 11 uur vertrokken richting Tofino, verder noordelijk aan de westkust. Eerst nog in het dorp zelf een wandeling langs de kust gemaakt, met prachtige vergezichten. Jammer dat het bewolkt is en niet zo warm, zo 18 graden ongeveer.

Het is hier wel heel druk en natuurlijk overal kom je ze tegen die Nederlanders , ze noemen ze dus niet voor niets het reizende volk.

Verder noordwaarts dus en een camping zoeken valt dit keer niet mee, alles vol. De vorige campings hadden we gereserveerd maar nu willen we per dag zien wat we gaan doen en hoelang we er gaan blijven.

Na drie campings te hebben bezocht toch eindelijk een gevonden. We hebben deze voor twee nachten geboekt. Hij is aan het strand dus altijd leuk. En in de komende weken zijn we bijna niet aan zee dus profiteren we er maar van.

Vanmiddag hebben we de fiets gepakt en richting dorp gefietst. We dachten dat doen we zo ff.

Maar dat viel best tegen, leek wel de tour de france in de Alpen. PFF zweten man, al die bulten en dalen.

Maar aangekomen in het dorp waren we dat snel vergeten. Ff gekeken waar we konden boeken voor de whale watching en hebben geboekt voor morgen rond 12.00 uur. We gaan dus met z’n allen op walvisjacht. Cool man. We hebben er zin in en zullen hopen dat we ze gaan zien natuurlijk.

Je kon daar ook mee op vistour, ze kwamen net terug en hebben even gekeken wat de vangst was,

Nou super zeg. Joekels van zalmen van bijna een halve meter  die ze ter plekke  van kop  en ingewanden ontdeden en de mensen kregen ze dus vers van de pers mee naar huis.

Verder nog iets gegeten en aan teruggefietst.  ‘vanavond nog even naar het strand geweest, supergrote paarse zeesterren gezien en  groene zeeanemonen.  Nog door de jungle op een eilandje geweest en toen terug naar de camper.

Het is hier nu 24.30 dus bij jullie 09.30 ‘smorgens, wij gaan nu lekker slapen. Jullie zijn waarschijnlijk al een tijdje op nu.