Sea and sky...oh oh oh

Door Ferry en Marielle in Canada - 06-07-2009 02:06 Vandaag zijn we begonnen met een rustige start. Camper opgeruimd en lekker thee met muffins bij de bakker. Daarna in de grote rode pakken voor de zodiac trip naar de hotsprings. Een leuke trip, 400 cc motoren over de oceaan knallen over de golven bijna 1,5 uur lang. Het weer was prima, droog, wolken en zon wisselen elkaar af. Bij de hotsprings aangekomen heerlijk genoten van de warme bronnen. Watervallen van 40 graden en natuurlijke baden midden tussen de rotsen met uitzicht op de oceaan. Om er te komen een wandeling van ruim een km door het oerwoud en deze weg uiteraard ook weer terug. Wij gingen met een watervliegtuig terug naar Tofino. De rest van de mensen (3 stellen) met de boot. Wij stonden te wachten op de steiger en daar kwam ons vliegtuigje. We konden er inderdaad met z'n 2' en in, en een piloot uiteraard. Hij vertelde dat het een vliegtuig was uit 1968, maar perfecte staat. Anders zou hij er ook niet mee vliegen. Mensen op zeiljachten hebben een foto van ons gemaakt en maakten volop foto's van onze start. De piloot vertelde dat het mogelijk een beetje een turbulente vlucht kon worden, vanwege de wind. M. voorin en F. achterin. There we go, gaaf om zo over het water te racen en dan de lucht in. Onderweg konden we vanalles zien en soms wat het een beetje ' bumping' maar dat viel wel mee. We keken naar de kustlijn en ineens donderden we meters naar beneden. Op hetzelfde moment zagen we een enorme eagle voor de ruit verschijnen, recht voor ons! M. schreeuwde: " My stomach!"  en F. keek heel benauwd en de piloot, die zij alleen maar, " Sorry, otherwise we've got big problems" . We gingen verder zagen nog een beer en kregen een paar rondjes boven de bear cadeau van de piloot. Hij ging nog op zoek naar zeeleeuwen. Daarna een prima landing en toen zei de piloot: " Oh, my god, my hart bumps so heavy". Hij legde uit dat hij dit nog nooit had meegemaakt, maar dat als hij het toestel niet naar beneden had getrokken de vogel in de propellor was gekomen....en dan....vul zelf maar in. Hij stond zelf ook een beetje pips te kijken. Wij hebben dus een engel op onze schouders, die had Steve Fosset niet en John Denver ook niet, hahahahah. M. heeft direct naar Roel gebeld...ze moest het verhaal even kwijt. Nu zitten we naast elkaar en dit verhaal gaan we nog wel 100x vertellen, de schrik zit er goed in. Toch kunnen we er nu alweer hartelijk om lachen. Hmmm, wat een spanning, wat een dag. Gelukkig vliegen we terug met een grote boeing en een prima maatschappij en beloven we dat we niet meer in zo'n klein toestelletje gaan zitten. Toch is het wel super ons eigen prive jetje, met een prive pilot en dit soort acties....die nemen we dan graag voor lief. We leven nog en hoe! We genieten nog volop! Morgen rijden we naar Nanaimo. Liefs voor allemaal van F en M met de schrik in onze benen! XXX