Een laatste berichtje uit Canada

Door Ferry en Marielle in Canada - 08-07-2009 06:46 Een laatste berichtje uit Canada...het zit er alweer bijna op. Drie weken zijn werkelijk voorbij gevlogen. Na onze bijzondere 'luchtervaring' zijn we naar een camping gegaan bij longbeach. Greenpoint is een camping midden in het oerwoud van Vancouver Island, we hadden deze camping al ruim van tevoren gereserveerd. Het is een bijzondere plek waar veel Canadezen ook willen camperen. We hebben daar 's avonds op het strand gewandeld. Een heel raar ongewoon strand aan de pacific met daarachter heel donker dicht bos. De camper stond zo dicht tussen de bomen dat we de buren nauwelijks konden zien. Overal waarschuwingen voor wolven en cougars...dat zegt dus alweer genoeg. Na onze wandeling hebben we lekker gekookt en in de camper scrabble gespeeld, een rustig avondje dus. De nacht verliep heel wat minder rustig. We werden rond 3 uur wakker van ontzettend harde onweer. F was eerder wakker dan M. M. werd wakker van een hele harde klap, het leek wel of de camper stond te trillen. En aangezien we in een tsunami hazard zone zaten.....kunnen jullie je misschien wel voorstellen wat voor taferelen dat midden in de nacht gegeven heeft. F. bleef wakker, M viel na een half uurtje weer in slaap. Het bleef heel hard regenen. Maandagochtend regende het nog steeds flink, we besloten om richting Nanaimo te rijden en dan misschien de boot naar Vancouver die dag al te nemen. Daarbij kwam dat de koelkast het had begeven....er zat niet zoveel meer in, gelukkig maar! In Nanaimo regende het nog steeds, onderweg hebben we lekker met de i pod meegezongen, voor we het wisten hadden we weer 150 km gereden. We zagen dat de boot van 15.15 uur pas voor 31% gevuld was...dat zie je op mooie digitale borden langs de weg. En dus besloten we om die boot naar het vaste land te nemen. Tijdens het wachten hebben we nog en potje scrabble gespeeld. Lekker relaxen hoor! Op de boot hebben we allebei zitten lezen, we hebben alle boeken die we hebben meegenomen bijna uit. F. had een folder gevonden van een grote shopping mall in Vancouver, de grootste van Britisch Colombia....daar konden we weleens even naartoe gaan. We waren om 17.30 uur in Tsawassen, dat is nog zo'n 25 km van Vancouver af. En toen begon het 'gedonder'. Kaartlezen en in de spits door Vancouver met een camper op zoek naar een shopping mall, want stel je voor we nog een keer onze slag konden slaan. UIteindeiljk vonden we om 18.45 uur het shopping center en een hele grote Tommy Hillfiger shop. Werkelijk waanzinnig! De uitverkoop was net gestart...en als het niet in de aanbieding was, dan was het nog te leuk om te laten hangen. Dus....we hebben onszelf nog een keer verwend. F dit keer iets minder dan M. De dames in de winkel moesten erg om ons lachen. Beide op bergschoenen met een fleecejack aan....shoppen! Toen we om 20.45 uur naar buiten kwamen werd het al een beetje donker. Het RV park waar we heen wilden lag aan de noordkant van Vancouver, dat betekende dat we met de camper door Downtown Vancouver moesten, via Robsen Street naar Stanleypark...een belevenis op zich. M. weer kaartlezen en F. zeer geconcentreerd sturen. En ondertussen een filmen en lachen. Om 21.50 uur kwamen we bij de camping. Nadat we de laatste wijn hadden opgedronken zijn we lekker gaan slapen. Vandaag was het grote opruimdag, de camper moest worden ingeleverd. Vooraf denk je veel tijd te hebben, maar als het dan zover is....dan kom je bijna tijd tekort. We hebben alles ingepakt...proppen en hopen dat de douane ons dit keer niet te grazen neemt... En..schoonmaken. Om 12.00 uur hadden we de camper van binnen schoon en was alles ingepakt. Toen moesten we weer door het centrum van Vancouver naar het camperverhuurbedrijf in het zuiden. Dus weer kaartlezen en spiegels inklappen in het zeer drukke stadscentrum. En toen ging het mis....lees: toen wisten we niet meer waar we heen moesten....verdwaald? Er stopte een dame, ze draaide haar raampje naar beneden en vroeg: "Are you lost?" en F antwoord: "No almost!" en toen kregen F en M beide de slappe lach en maar doorrijden, want de tijd begon te dringen. F noemde straatnamen en riep daarna direct: "Helaas, niet op de kaart...." en dat klopt want de kaart was zo onduidelijk. We zijn op goed geluk een kant op gereden en om 14.30 uur stonden we de camper te wassen in de carwash. We hadden geen muntjes meer dus is M. even naar een loketje van de drive in gelopen van starbucks. Die dames keken heel raar toen M. aan het loket stond en de auto achter haar moest wachten. Maar....ze kreeg muntgeld en we konden weer verder soppen. Om 14.55 uur hebben we de camper ingeleverd, hij moest om 15 uur terug zijn. Prima op tijd dus! Daarna zijn we naar het hotel gebracht, Downtown Vancouver, we wisten de weg. Het regende nog steeds, we zijn naar het IMAX theater gegaan en hebben 2 films van National Geographic gezien. Een over Alaska en een over "under the sea". Nu gaan we lekker badderen, douchen, uitgebreid naar het toilet op een grote wc en slapen in een groot bed! Ook weer fijn... al vonden we het beide heel erg jammer dat we 'ons huis' alweer moesten inleveren. Morgen om 10.30 uur hebben we een taxi besteld en dan begint de reis naar huis. Donderdag zijn we dan weer in Nederland. Gelukkig hebben we dan beide nog tot maandag vrij om nog na te genieten. Er zijn inmiddels 1200 foto's gemaakt en we kunnen nog uren vertellen over al onze belevenissen. Het was weer een reis met een goude randje! Als we alle foto's "geordend" hebben, dan mogen jullie ze uiteraard allemaal komen bewonderen! Liefs voor allemaal!