dag 7/8

Door Familie ten Kate - 18-06-2010 17:37
Vandaag maakten we een lange tocht naar Bryce Canyon. Hier was het een paar graden kouder dan in Salt Lake City. Volgens een medewerker van de receptie had het zelfs ‘snachts gevroren. Het waaide behoorlijk, je ziet gewoon kleine zandverstuivingen op de camping.
We hadden 2 overnachtigingen. Dindag hebben we bijn de hele dag gereden, boodschappen gedaan en de was. Voor1,25 dollar kun je een wasmachine gebruiken en voor 0,75 dollar de wasdroger. Ideaal. Terwijl de was draaide deden we de boodschappen.

Met een shuttle bus vertrokken we de volgende dag van de camping naar het park. Om zoveel mogelijk iets van de omgeving te zien, reden we tot het eindpunt. Het personeel in de bus was erg vriendlijk en behulpzaam. Bryce Canyon is adembenemend mooi. De rotsen zijn oranje van kleur en hebben grillige vormen. Sommige rotsen hebben een naam, zoals koningin Elisabeth of de 3 wijzen, enz. Wij namen een pad (trail) naar beneden waardoor je ook geen last meer had van de wind. Hier was het behoorlijk warm.

Na een paar uur, gingen Marloes en ik terug naar de camping, Martijn en Erik gingen nog een andere wandeling maken.
Internet is een verhaal apart, de verbinding komt vaak lastig tot stand en kan zo weer wegvallen. Heel lastig als je net een tekst op het weblog hebt gezet en bijna klaar bent, je kunt dan weer van voren af aan beginnen.
De voice mail afluisteren op mobieltje lukt niet, dus bij dringende zaken kun je beter een smsje sturen.

Af en toe kom je grappige dingen tegen zoals een bordje bij een restaaurant waarop staat: No shirt, no shoes, no service. Schijnbaar komt het regelmatig voor.
Op een reclamebord stond: Holland a CITY of tulips. Zo’n klein landje zijn we toch ook weer niet!
Het is hier knap prijzig, de Wal-Mart vonden we al niet goedkoop maar in andere winkels is het nog een stuk duurder. Een brood (3/4 van nl brood) kost hier bijna 5 dollar en daar komt nog 12 % tax overheen. Bier is in wel 20 varianten verkrijgbaar en wijn: zero, nada, niente.
Zelfs een breezer is er nog niet te koop. GRRRRR. Wel bij de Wal-Mart en daar is het assortiment klein en duur. Ik dacht hier een wijn gevonden te hebben, er stond Cider op. Bleek het appelsap met koolzuur te zijn. De Mormoonse invloed is groot.

Morgen gaan we naar Zion national park. Zion betekent in mormoonse begrippen rustig en vredig. Moet zeggen dat het op de camping en parken vrij rustig is. De campings zijn voor ¾ bezet. Je ziet veel campers waarvan de zijkanten naar buiten geschoven kunnen worden, heel apart gezicht. Ook zie je grote campers (meer busformaat) met erachter een lege auto waarvan wel de richtingaanwijzers werken.