Barkersville Williams Lake Route 99

Door vakantiepoel - 24-07-2010 06:40
19 juli
Vandaag vanaf Prince George naar Barkerville. Om 14:00 uur kwamen we aan in Barkersville, een gerenoveerd dorpje uit 1862 waar de goudkoorts toesloeg. Hier is te zien hoe de mensen leefde in die tijd, we begonnen met een rondleiding terug in de tijd, al lopend door de straat werd door acteurs verteld en uitgebeeld wat zich allemaal afspeelde in die tijd. Ook kregen we nog een demonstratie hoe een groot waterrad werd gebruikt om de mijn droog te pompen en het gruis boven te krijgen , dit werd verteld door de mijneigenaar en in bedrijf gezet door zijn technisch assistent.
hierna een camping opgezocht in Wells een plaatsje dicht bij Barkersville wat bewoond wordt door voornamelijk kunstenaars. Op de camping nog een vos gespot.

20-22 juli
Om 9.30 uur vertrokken en via Williams Lake kwamen we uit in 108 Mileshouse waar we een museum bezochten, daar in de shop stond een vrouw die dertien jaar terug uit Nederland was vertrokken . Via haar kwamen we bij de Hills Health Ranches, waar we een schitterende plaats kregen op de ranch.  ’s Avonds liepen de paarden om de camper heen. We konden daar gebruik maken van het zwembad, whirlpool en sauna. ’s Avonds een groot kampvuur gemaakt met een driepoot erboven, het popcorn maken ging voortreffelijk boven het kampvuur.
De volgende ochtend 7 uur hoorde we dat de paarden weer werden opgehaald, Yvonne en Herman zijn hierna voor het eerst van hun leven gaan paardrijden, het was een tocht van 2 uur en ze vonden het schitterend. Hierna trokken we verder via 100 Mileshouse, Clearwater naar Wells Gray National park waar we om 18:00 uur op camping Falls Creeak aankwamen. Hier lekker gebarbecued op het kampvuur. Om 22:30 uur begon het te regenen dus maar gauw de camper opgezocht.
Toen we vanochtend opstonden was het weer droog, vandaag een 6 uur durende trail langs het meer en door de bossen afgelegd, weinig wild gespot. We gaan nu genieten van de lekkere pannenkoeken van Annelies.

23 juli
We zijn vertrokken vanuit Falls Creek, we begonnen onze reis met een aantal schitterende watervallen! De Helmcken Falls en de Dawson Falls, De Helmcken Falls zijn zelfs nog hoger dan de Niagara Falls... Yvonne denkt zelfs dat deze wel 144,5 meter hoog zijn!
De Dawson Falls zijn de breedste watervallen van het park!
De reis hebben wij voortgezet over de Route 99 richting Whistler. Onderweg in Kamloops hebben wij nog een Indianen museum bezocht, de verhalen waren groter dan dat het museum was, helaas geen top attractie. Na het indianen museum hebben we inkopen gedaan en voor de eerste keer McDonalds bezocht, Yvonne en Kees hebben ook weer hun kookbeurt gehad :)...
De route 99 begon met een hoop hobbels, dit had geen goed effect op de gemoedstoestand van Yvonne en Annelies, we moesten daarom onderweg toch maar even stoppen.
Ook hebben we weer wat wild gespot onderweg, twee berggeiten en een coyote, onze bingokaart is bijna vol! Op het moment dat de route 99 weer  beter werd, hebben we even gestopt, hier was een prachtig uitzicht op de witte bergtoppen en was het meer natuurlijk gestuwd door een blokkade van oude bomen. Herman toonde zich als een ware durfal, door de boomstammen te beklimmen.
Aangekomen in Whistler konden we helaas niet terecht bij de camping waar wij wilden staan, een stukje verder konden we wel staan, daarvandaan dit laatste verhaal voorlopig. Op naar het Olympic Park en Whistler City!