Vanaf Detroit de grens over naar Toronto, Canada

Door John en Martine - 20-07-2010 23:25
Zondagochtend zijn we vroeg opgestaan om met de taxi naar het vliegveld te gaan om onze huurauto op te halen. We kregen een van de huurmaatschappij een Jeep Patriot mee en daarmee zijn we richting Detroit gegaan. Het was een lange rit van vijf uur en we dachten dat we nog tijd genoeg hadden om naar het Henry Ford museum te gaan, maar er is hier een uur tijdverschil, dus in plaats van 14.00u, waren we hier om 15.00u plaatselijke tijd. Hierdoor hadden we te weinig tijd om deze dag af te sluiten om het museum te bezoeken, dus hebben we wat drank gehaald om de hoek en hebben we aan het begin van de avond eten laten bezorgen in de kamer.
Maandagochtend stond de wekker om 7.30u, het deed effe pijn maar we waren op tijd het hotel uit om naar het Henry Ford museum te gaan. Om 9.30u stonden we voor het mooie museum waar we hebben genoten van de T-Ford natuurlijk. Natuurlijk was er meer te zien, zoals de limosines van de presidenten van de USA, diverse Ford modellen ( van jong tot oud), locomotieven, koetsen, fietsen, motorfietsen, vliegtuigen, en landbouwvoertuigen. Het was een mooi museum en na een dikke 2 uur hadden we alles gezien en zijn we onze auto ingestapt richting de Niagara Falls. Na een dikke 4 uur te hebben gereden door voornamelijk Canadees grondgebied, reden we een brug over van Canada naar de USA en zagen we de Niagara watervallen van zowel de Canadese als de Amerikaanse kant. Nadat we waren ingecheckt in ons hotel aan de Amerikaanse zijde, zijn we gaan eten bij het Hardrock cafe hier om de hoek.

Dinsdag zijn we op tijd ons bed uitgekomen om de Niagara watervallen te bekijken. We zijn begonnen aan de Amerikaanse zijde, vanaf deze kant stonden we naast het water dat over de rand naar beneden valt. Hierna hebben we de auto gepakt, zijn we de brug overgestoken om naar Canada te gaan en vanaf de Canadese kant hebben we de American Falls maar ook de Horseshoefalls kunnen bezichtigen. Na al dit watergeweld zijn we de auto ingestapt en zijn we de Niagara wijnstreek ingereden. Hier zijn we gestopt bij de “Coyote’s Run Winery”, hier werden we hartelijk ontvangen door de gastheer die met veel plezier vertelde over deze wijnregio en de verschillende wijnen die ze maakten. Helaas moest Martine rijden waardoor John vollop verschillende wijnen aan het proeven was. Nadat we een lekker wijntje hadden gevonden, kochten we een fles en vervolgde we onze weg naar Toronto.