De vakantie afsluiten in Boston en Cape Cod

Door John en Martine - 02-08-2010 23:19
Vrijdag tegen 11.00u zijn we begonnen met een ontbijt in de “Subways” op de hoek van de straat. Na een lekker broodje zijn we gaan lopen naar het “Boston Commom Park”, eenmaal aangekomen zagen we dat er vele kinderen de verkoeling opzochten in een soort van groot fontein midden in het park. Na wat rondgewandeld te hebben zijn we aan de “Freedom Trail” begonnen. De Freedom trail is een route aangegeven door een rode streep op het trottoir, die loopt door het hart van de stad langs de belangrijkste gebouwen gedurende de “Boston Tea Party” . Deze gebeurteni s was een protestaktie in Boston van de kolonisten die hier gevestigt waren tegen de gevestigde orde in Engeland en leidde mede tot de afhankelijksoorlog in 1775. Op zich was het een mooie route door de stad, zodat je al lopend het mooiste van de stad krijgt te zien, maar de “Boston Tea Party” zou in Europa nooit zo groots vertoond worden als hier in Amerika, maar dat komt waarschijnlijk door hun prille geschiedenis. Uiteindelijk bracht deze route ons tot het eerste oorlogsschip van de Amerikanen, namelijk de USS Constitution uit 1797. Hierna hebben we een taxi gepakt om naar het “Cheers” cafe te gaan van de gelijknamige serie. Helaas zagen we bij aankomst dat dit cafe alleen maar te bezoeken valt via een steile trap naar beneden, dus hebben we ons af laten zetten in een kroeg in de buurt van ons hotel. Na een paar drankjes zijn we in ons hotel ons bedje ingekropen en na een paar uurtjes slapen zijn we op stap gegaan. We zijn na een paar kroegjes en 1 weigering i.v.m. een ongeldig ID (rijbewijs) beland in een club naast ons hotel, dit was een mooie afsluiting van ons avondje stappen in Boston.

Zaterdag hadden we ons tweede bezoek aan vrienden gedurende deze vakantie gepland staan, namelijk aan Dan, Courtney en Wesley in het stadje Worcester, circa een uurtje rijden vanaf Boston. Dan en Courtney hebben we tijdens onze rondreis door Italie in 2006 ontmoet in de bar van ons hotel in Bologna waar we leuke avond en een middag daarop hebben gehad. Sindsdien hadden we nog af en toe contact via de mail en post en we hebben ooit aan ze beloofd dat als we in de buurt zouden zijn we langskomen. We zouden ze bezoeken halverwege de middag, dus besloten we om eerst naar Fenway Park te rijden, dit is de thuisbasis van het honkbalteam de “Red Sox” die deze middag om vier uur zouden spelen. Tegen half 12 in de ochtend parkeerde we de auto naast het stadion en begonnen we met een wandeling door de straten rondom het stadion. Hier waren vollop eet- en drinkgelegenheden en fanshops te vinden die al aardig vol begonnen te stromen met uitgedoste fans, we merkten dat zo’n wedstrijd een dagje uit is voor de familie. Na de wandeling hebben we nog wat souveniertjes gekocht en zijn we gaan lunchen in 1 van de sportbars, vervolgens zijn we de auto weer ingestapt voor de rit naar Worcester. Toen we eenmaal in de buurt kwamen van het huis van Dan en Courtney kregen we steeds meer het gevoel dat we in een Amerikaanse film/serie terecht zijn gekomen, we zaten in een buitenwijk met vrijstaande huizen met rondom een strak gazonnetje. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door ze, na het geven van onze presentjes, voor Wesley een tenue van het Nederlands elftal en voor Courtney Delfs Blauw, hebben we de gehele middag gekletst over van alles en nog wat, het leek wel of we elkaar langer kenden dan de anderhalve dag toen in Bologna. Tegen zessen zijn we naar de Jappaner in de buurt gegaan, waar we hebben gegeten bij een bakplaat zoals we dat in Nederland ook kennen. Tegen negen uur hebben we afscheid genomen van Courtney en Dan en zijn we terug naar Boston gereden. Bij aankomst hebben we nog een paar drankjes op bij de bar onder het genot van een stukje live muziek en tegen twaalf uur zijn we naar bed gegaan.

Zondag stonden we redelijk vroeg op voor de rit naar ons laatste adres van onze vakantie, Cape Cod. Na een trip van anderhalf uur kwamen we om 12.45u en moesten we tot 15.00u wachten tot onze kamer gereed was, maar uiteindelijk hadden we onze kamer met uitzicht op het zwembad. De rest van de dag hebben we wat gegeten, zijn we naar de drankwinkel gegaan voor een 6-pack bier voor Johnny en een anderhalve liter fles Californische wijn voor Martine, gelezen en TV gekeken, heerlijk!!

Maandag probeerde we uit te slapen, maar omdat er zoveel kinderen hier op dit resort rondrennen waren we op tijd wakker. Na een klein ontbijtje zijn we tot de middag gaan liggen in de zon op ons terrasje,tot aan de avond zjn we gaan zonnen en lezen aan het strand.

Dinsdag  is de dag dat we met het vliegtuig zullen vertrekken vanuit Boston naar Amsterdam, we hebben een mooie vakantie gehad waarbij we met de auto 2500 kilometer hebben afgelegt door de staten Illinois, Michigan, New York, Vermont, New Hapshire en Massachusetts in de VS en de staten Ontario en Quebec in Canada. Verder vonden we het erg leuk om tijdens deze rondreis  vrienden bezocht te hebben zoals we dat ook eerder in Frankrijk en Italie hebben gedaan. Voor volgend jaar zijn we van plan om een “wijnreis” door Frankrijk te houden met daarop volgend een kleine “bijkomvakantie” in Kroatie wat dan ons 25ste land wordt wat we gaan bezoeken. We willen verder het thuisfront bedanken voor alle positieve reacties gedurende onze rondreis, mochten jullie nou goede tips hebben voor onze volgende vakantie in Frankrijk of Kroatie, laat het ons weten via de mail van John: johnlambada@gmail.com