Las Vegas - Zion

Door 4 Lastjes - 09-07-2015 01:41

De bedenkers van Las Vegas hadden vast last van grootheidswaan. Niet geloven, deze neon-woestijnstad. De strip gisteren met de taxi gezien.
@Gerdi, volgende x gaan we hotel Venetian bezoeken.
DIt x hebben we onze tijd alleen al nodig gehad in ons eigen knus hotelletje, Circuscircus. 3500 kamers groot. We zaten op de 7e verdieping, de lift bracht je er in 2 seconden heen. Het is net of er een raket afgeschoten wordt als de lift in beweging komt.

23 uur Amerikaanse tijd, 8 uur Nederlandse tijd gebeld met de Rabobank. Pas weer gedeblokkeerd.

Vanmorgen ons om half 8 met de taxi naar de RV El Monte gebracht. Alex, de manager durfde ons bijna niet aan te kijken en de rest van het personeel leek ook een hekel te hebben aan het gebeuren van gisteren.
Nou ja, nieuwe dag, nieuwe kansen !
8 uur stipt riepen ze ons op, we waren de eersten. Na alle papieren ingevuld te hebben, de introfilm bekeken te hebben, mochten we gaan.
Wat een leuk campertje, hier vermaken wij ons de komende 1.5 week wel mee.

Eerst de Walmarkt maar eens aangedaan. Hier past het woordje TE ook prima bij. Voor ons wel lekker makkelijk om alles in 1 x te halen.
In de supermarkt schoot Bert een gehandicapte man te hulp die niet bij de bovenste plank kon. Een vrouw die er aan kwam lopen gaf Bert een liefdesverklaring. Ik hou nu al van je, binnen 1 sec. You are my friend forever.
Tjonge, weer een vakantievriendin erbij, dat gaat snel....

En nu rijden we....WE rijden op de Highway 15, richting Zion.
Overal om ons heen woestijnrotsen, een dorre, droge omgeving.
Wel mooi om te zien. Vooral het wolkenspel boven de bergen is prachtig.
Langzamerhand verandert de omgeving , het lijkt wat groener te worden.

Ondertussen een alarmbericht op de radio. Wij bevinden ons nu in de staat Utah. Amerika is opgedeeld in verschillende deelstaten.
In het noorden van Utah ligt Salt Lake City, waar ooit de Olympische Spelen waren. Iedereen wordt opgeroepen om zich in veiligheid te brengen want er komt een verwoestende storm aan, met windvlagen van 180 km per uur.
Iedereen heeft 30 min. de tijd om zich in een hoger gelegen gebied in veiligheid te gaan brengen.

Wij hebben hier geen WIFI, kan dus niet kijken wat er aan de hand is, maar we horen dat het goed mis is. Gisteren zagen we in SF ook al waarschuwingen voor het oosten van Amerika ivm hurricanes en tornado's.
Salt Lake City is hier een paar honderd km vandaan, hopelijk komt het hier niet heen.

Het landschap hier wordt steeds mooier. De bergen worden wat roder.
Het is hier echt het Wilde Westen, er lopen veel paarden op de vlaktes.
Ondertussen begint de lucht hier ook te dreigen. Horen we op de radio nou ook een waarschuwing voor Springdale...
Op de telefoon komt een weeralarm binnen,  De lucht begint steeds donkerder te worden. Ineens begint het te hozen en te onweren. We hebben onderweg geen WiFi, we bellen Roel. Roel zoekt ondertussen uit of we veilig door kunnen rijden. De kust is veilig !

Op de camping aangekomen is het weer droog. En we hebben hier een daalders plekje. Wat een prachtige natuur. Het uitzicht is amazing!
De camping, Zion Canyon Campground is groter dan ik verwacht had, er is zelfs een zwembad.
WE zitten nu buiten te genieten met en wijntje, een biertje en een Sprite.
Naast ons ligt een riviertje, het is hier echt prachtig!!
De zon schijnt nu weer volop, hopelijk blijft dat zo. Want het waait aardig en de lucht dreigt wat.