Kelowna

Door Therry - 12-07-2017 03:22

Gisteren nog (gedineerd) bij het resort en besloten om het ontbijt ook maar bij het resort te consumeren (ja, ook ik gebruik weleens decadente woorden). Om een uur of tien vielen de ogen weer dicht, en om kwart voor vijf vanochtend waren we al weer wakker, en om kwart over zeven checkte we uit. Om 8:00 konden we pas ontbijten en aangezien we om half een opgepikt zouden worden in Kelowna, besloten we om onderweg bij een supermarkt broodjes met beleg voor het ontbijt en lunch en wat fruit te kopen. De supermarkt was in Princeton. Na wat gegeten te hebben konden we weer verder. We reden Princeton uit en na vijf minuten kwamen we bij een wegafzetting, waar we te horen kregen dat de weg verderop afgesloten was vanwege de bosbranden, we moesten een andere weg gaan rijden die ook 25 minuten langer was, gelukkig waren we vroeg opgestaan. Onderweg was het wel een beetje nevelig en rook het ook naar brand, maar zonder veel gedoe waren we toch nog om 11:55 in Kelowna bij het hotel, konden we toch nog inchecken en de koffers op de kamer zetten. Om 12:40 werden we opgehaald door een jongen wiens ouders 12 jaar geleden waren geëmigreerd, hij was toen 12 jaar. En 5 jaar geleden had hij met zijn ouders, broer en zussen het fietsverhuur bij Kelowna de kettle trail railway opgezet, ze begonnen met 30 fietsen en dat waren er nu 150. De fietstocht was erg mooi, ongeveer 24 km. Na de fietstocht werden we teruggebracht naar het hotel, een zeer goede service. Vanavond hebben we echt Amerikaans gegeten, het restaurant heette Montana, en we hebben kip en spare-ribs op. Morgen naar Revelstoke, dan gaan we de rocky mountains in.