Joffrey Lake

Door Therry - 23-07-2017 03:03 Heel de nacht heeft het geregend, en vanmorgen regende het nog, maar dat kan ons niet deren, we gaan vandaag de Joffrey Lake trail lopen, dit houdt in dat we 3 meren op verschillende hoogtes zien. Maar we konden eerst ontbijten, dit zat bij de prijs van de kamer en dat hebben we geweten. Het was stervens druk bij het ontbijt, gelukkig konden we nog op de sofa bij de receptie zitten. Na het ontbijt de auto in om een uur te rijden naar Joffrey lake. We kwamen daar om half 11 aan, en we hadden zowaar nog een plekje op het parkeerterrein, het was er al redelijk druk, maar het belangrijkste was dat het droog was, maar wel een graad of 15, even een twijfel of de jas mee moest, Patricia en Finch wel maar ik vertikte het, (eigenwijs, nee hoor). We waren vrij snel bij het eerste meer, even wat foto's en weer verder, het stuk naar het tweede meer was het langst en erg steil, dus flink klimmen bij Patricia en Finch konden de jassen met het klimmen al snel uit. Na een uur hiken kwamen we bij het tweede meer, deze was nog mooier dan de eerste. Bij het tweede meer stond dat we nog een half uur moesten lopen om bij het derde meer te komen, dit ging wel steil over grote rotsblokken, en inderdaad na een half uur stonden we bij het derde meer met zicht op een gletsjer, daar aan het water gezeten (erg koud) en geluncht. Na plus minus een kleine drie kwart uur aan het meer zijn we weer naar beneden gelopen. Om half drie waren we weer bij de auto. Een stuk richting Whistler gereden, en in Pemberton getankt, toen naar nog een waterval gereden die 1.5 km lopen was, ook weer een mooie en terug naar de auto. Toen zijn we nog beren wezen spotten, maar de teller blijft op twee staan, nog wel een mooie waterval gezien. Nu in het hotel even opfrissen en dadelijk weer de bus in naar Whistler centrum om te eten. Het wordt Mexicaans ( lekker hoor). En morgen naar Vancouver Island.