Bryce Canyon, dag 8 en 9

Door Familie Prins - 29-07-2008 07:12
Dag 8,  zondag 27 juli 2008

Ook deze dag kwamen we weer redelijk vroeg uit de veren. Tim zet bijna elke ochtend om 7.00 uur de wekker zodat hij op z’n gemak met zin vriendin en vrienden kan msn-en.
Daarna kletst Jara haar oud-klasgenootjes op msn even bij. Als we geluk hebben kunnen wij nog gauw even onze mail checken of iets opzoeken op internet. De laptop is deze vakantie volop in gebruik. Het verslag schrijven moet ik een beetje in “gestolen” uurtjes doen, zoals ik gisterenavond (maandagavond) uiteindelijk alles voor niets had gedaan. Maar vooruit we beginnen weer gewoon opnieuw. Op dit moment zijn we onderweg naar Monument Valley. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik tijdens de reis tik, het gaat redelijk, af en toe word ik een beetje door elkaar geschut. Ik weet ook niet hoelang de laptop zonder stroom werkt, maar we vinden het zonde van de benzine om de generator aan te zetten.
Ik ga weer even terug naar zondagochtend, want ik was al afgedwaald. Om kwart over negen hadden we ons ochtendritueel met chatten, wassen, plassen, eten en opruimen achter de rug en gingen we op pad naar de lodge waar we moesten verzamelen. We werden met een busje naar de Canyon toe gereden en vertrokken van daaruit te paard. Voor ons gevoel reden we van Bryce Canyon af en dat klopte ook. Bleek dat we via internet een tocht in de Red Canyons hadden geboekt in plaats van Bryce Canyon, wisten wij veel dat er in de buurt van de camping meerdere Canyon’s waren. De groep bestond uit zo’n 20 personen. Dit keer waren we de enige Nederlanders. Op de camping kun je anders gerust een gesprek in het Nederlands beginnen,er zijn echt heel veel Nederlanders. Achter elkaar gingen we stapvoets de Canyon in, het was echt een mooie omgeving. De tocht duurde zo’n anderhalf uur, dat was ook mooi genoeg. Ik had knap last van mijn onderbenen aan het einde van de tocht. Toch was die paardentocht een leuke ervaring.

’s Middags hadden we lekker niets op het programma, lekker relaxen, lezen en Jara en ik namen een frisse duik in het zwembadje. Tim en Jara namen ook uitgebreid de tijd om de campingshop te bekijken. Hier hadden ze werkelijk van alles, het was ook een behoorlijk grote winkel. Met een paar leuke cadeautjes kwamen ze terug. ‘s Avonds besloten we te gaan eten in de lodge. Jara en ik kozen voor het buffet en Wil en Tim kozen een supersteak.
Het smaakte prima. Na het eten zagen we enkele leuke dvd’s in de campingshop en we besloten met elkaar een film te gaan kijken. Met moeite paste we met z’n vieren op ons twee persoonsbed. Het bleek een beetje rare komische film maar het was toch gezellig om zo met elkaar die film te kijken.

Dag 9, maandag 28 juli 2008
Deze dag wilden we voor acht uur bij de garage staan. Zaterdags hadden ze gezegd wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus weer vroeg uit de veren, snel ontbeten en 10 voor 8 stonden we bij de garage. Daar zouden ze bekijken wat er aan de hand was. Als het iets simpels was zou het meteen worden gemaakt en anders zouden ze het met ons bespreken.
We spraken af dat we zo rond een uur of één weer terug zouden komen. Ondertussen namen we de shuttlebus naar Bryce Canyon, we hadden een wandeling van 2 tot 3 uur uitgezocht.
Bij Bryce Canyon aangekomen keken we onze ogen uit, dit was echt nog veel mooier dan de
Red Canyon. Wat kan de natuur toch ongelofelijk mooi zijn, het uitzicht was werkelijk een plaatje! De wandeling was erg goed te doen, veel gemakkelijker dan de wandeling in Yosemite park. We genoten van het uitzicht en maakten aardig wat foto’s en filmpjes.
Na zo’n twee uur waren we weer aan het begin. Tim stond al op ons te wachten, hij vond dat Jara en ik wel erg langzaam liepen en was ons al vooruit gegaan. Maar waarom haasten in zo’n mooie omgeving. Hier merkten we eigenlijk voor het eerst dat het hoogseizoen is, overal liepen toeristen. Eigenlijk vond ik dat wel een beetje jammer, maar ja wij waren ook gewoon enkele van de ruim miljoen toeristen die er per jaar komen.
Jara wilde graag een stempel voor haar reisverslag halen bij het visitorscentrum, waar natuurlijk ook weer een leuk winkeltje was. We kochten een paar kaarten en ontdekten een monopoliespel van de natuurparken. De vorige dag hadden we toevallig tegen elkaar gezegd dat het jammer was dat we naast een stok kaarten eigenlijk geen spelletjes hadden meegenomen. We besloten het spel te kopen. Weer bij de camping aangekomen gingen we eerst maar eens horen hoe het er met de camper voorstond. Ze hadden niets gevonden, het lampje van “check engine” hadden ze uitzet.
Ze hadden een proefrit gemaakt waarbij ze een helling op moesten en dit was volgens hen geen enkel probleem. Echt blij waren we niet met de uitslag maar oké, we hoopten er dan maar het beste van. Weer terug bij de camping besloot Jara te gaan zwemmen. In de bus had ze een Nederlands meisje ontmoet, ze bleek met haar ouders en broer tegenover onze camper te staan. Jara had gehoord dat ze gingen zwemmen en besloot ook te gaan. Ze vond het wel eng om een praatje aan te knopen zei ze, maar deed het toch mooi maar!
Tim ging aan de slag met het monopoliespel. Het bleek dat je zelf kon kiezen op welke plek je een bepaald natuurpark legde. Je moest dus bedenken welke parken je het mooiste en/of het meeste waard vond en moest deze daarna op het spelbord en de bijbehorende kaartjes plakken.
Toen Tim alles uitgezocht had sloegen we samen aan het verdelen en plakken, we waren er lekker en poosje mee bezig. Aan het einde van de middag gingen we het spel maar eens uitproberen.
Vanaf het begin stond Wil op dikke winst, het was dus ook niet vreemd dat hij het spel won. We vonden het een leuke versie van monopolie (leuker dan de nieuwe versie met zo’n creditkaart apparaatje, die we voor Sinterklaas hadden gekocht) en waren blij dat we het spel toch gekocht hadden. ’s Avonds aten we lekker makkelijk een pizza. Bij onze plek lag een kampvuurcirkeltje van stenen. Een gezellig vuurtje zagen we wel zitten, dus hout gekocht en een mooi vuurtje gestookt.
Tim was er de hele avond mee in de weer. We waren erg blij dat we het programma hadden aangepast, nu hadden we lekker tijd gehad om één en ander te zien maar ook om echt vakantie te vieren. Op de camping was alles goed geregeld en het was dus fijn dat we een dag langer konden blijven. De andere dag die vrij kwam doordat we Capitol Reef hebben laten vallen plakken we aan de tijd in Monument Valley waar we dus nu naar op weg zijn. Zo hebben we ook daar lekker een dag extra.