Dag 26, Phoenix

Door I. van Driel - 15-08-2013 12:15 Beetje uitgeslapen deze dag, we moeten voor drie uur s'middags de camper inleveren. Om 11 uur is de camper opgeruimd en weer schoon. We besluiten om een shoppingcenter op te zoeken, want we moeten in ieder geval nog een koffertje bijkopen omdat Rens in de loop van de maanden dat hij hier zat toch wel veel extra's heeft aangeschaft en we duidelijk ruimte tekort komen. De koffers lijken ook veel zwaarder dan heen, in het hotel moeten we nog maar even de koffers beter indelen. Een heerlijk shoppingcenter is hier natuurlijk snel gevonden en we lopen snel van de ene winkel naar de andere om de enorme hitte te ontvluchten. Alsof er een föhn op je gezet wordt als je naar buiten loopt. Toch nog op het laatste moment een leuke broek, top en blouse gescoord. Lekker goedkoop hier en Ilsenog een mooi boek waar ze al eerder naar had gezocht. We duiken een Mexicaans restaurant in waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna moet dan toch de camper weg en bij Cruise America aangekomen zijn we vlot aan de beurt. De mevrouw die ons helpt is erg enthousiast over hoe schoon de camper was, Dick had hem zelfs aan de buitenkant een beetje gepoetst. De flinke kras die Dick had gemaakt door langs een slagboom van een camping te schrapen werd afgewimpeld met 'o, dat is niks' dus dat was weer een meevaller. We hadden ons al ingesteld op allemaal verzekeringswerk. We hebben 3997 mijl gereden deze vakantie en dat is flink. Toch was het voor ons gevoel goed te doen, de wegen laten het toe en het reizen met camper is ons goed bevallen. Je hebt alles bij je, kunt eten en drinken als je dat wilt, je komt aan op een camping en je staat meteen gesteld en je bent ook zo weer op pad. Toen we de camper ingeleverd hadden werden we weer met een taxi naar het hotel gebracht waar we onze vakantie vier weken geleden ook zijn begonnen. Nu hadden we wel tijd voor het zwembad en daar zijn we dan ook heerlijk ingedoken. De weblog bijgewerkt en lekker wezen eten bij de Tacobell. Dat fastfoodrestaurant hadden we nog niet gehad en Vera wilde dat heel graag. Om tien uur lagen we in bed, we moesten er de volgende dag om vijf uur uit. Om half elf ging de telefoon en belde Leo om te vertellen dat Dick zijn moeder die nacht op 92 jarige leeftijd in haar slaap was gestorven. Ja en dan ben je natuurlijk weer klaarwakker, wat een vreemd eind van onze reis, maar ook goed dat we nu meteen naar huis konden.