Lange rit en Zion NP

Door - 02-08-2016 06:57

De rit van Yosemite naar Zion is de langste die we deze vakantie maken. We zijn extra vroeg opgestaan om ons goed voor te bereiden op de rit. Om 5 uur ging de wekker (pfff we hebben vakantie hoor!) en om 6:30 zijn we weggereden van de camping. Eerst moesten we dringend boodschappen doen, dus gingen we naar de “dichtstbijzijnde” grote supermarkt. Dat was slechts 36 mijl verderop (58 km), wel 24/7 open. Na daar onze “supplies” te hebben ingeslagen gingen we nu echt op weg. Er valt niet veel over te vertellen, alleen dat het soms even eng is als er veel windvlagen komen. We kwamen onverwachts langs area 51 op highway 375. Dit wisten we niet van te voren, maar we zagen ineens het dorpje Rachel voorbij komen. http://www.rachel-nevada.com/  Die staat helemaal in het teken van UFO’s  en een stuk verderop kwamen we een Alien reseachcentre tegen. Daar zijn we even gestopt. Bleek dat we de achteringang van area 51 voorbij gereden waren. Het is dat we nog een heel stuk moesten, dus we zijn maar doorgereden. Tegen een uurtje of 5 in de middag hebben we een eettentje opgezocht en dat werd Peggy Sue’s. Een leuke diner in jaren 50 stijl. Heerlijk gegeten. Toen gauw weer verder en eindelijk na bijna 11 uur op pad te zijn geweest waren we bij Zion NP.

We hebben daar om 21:15u nog een praatje van een ranger bijgewoond die ons info gaf over het park en vooral over de gevaren van Flash floods. (zie filmpje wat dat is https://www.youtube.com/watch?v=W3akkSEGFhI ) En omdat er regen en onweerbuien zijn voorspeld was de verwachting dat het zou kunnen voor komen. Als het water van de rivier niet doorzichtig is, raden ze het af om door de narrows te lopen en goed op je te hoede te zijn.

Met die info zijn we gaan slapen, met onweer en regen in de nacht. De volgende morgen was er een stralend blauwe hemel en omdat de eventuele flood in de middag of vroege avond werd verwacht, zijn we gelijk met de shuttle bus naar de trail gegaan die ons bij de Narrows bracht. We zagen dat het water modderig was, dus we zijn niet door het water verder gelopen. Verder hebben we onze ogen natuurlijk weer uitgekeken in dit super mooie en bijzondere park.  Na deze trail hebben we ook Emerald pool trail, Grotto trail  en de weeping rock trail gelopen. Allemaal super mooi. Uiteraard hebben we ook even het museum bezocht en daar ook een mooi filmpje gezien over hoe Zion is ontstaan. Het was inmiddels over 5 uur in de middag en we waren moe. Dus hop in de camper naar de volgende camping. Dit keer een luxe camping en een echte aanrader. Chinouk en John gingen zwemmen, maar helaas kon dit niet lang, want ineens werd de lucht helemaal donker en ging het heel hard waaien. Vlak daarna barstte er een flink onweer los en regende het behoorlijk hard. We waren blij dat we niet meer in Zion waren, want dit waren ideale omstandigheden voor een flash flood. ;)

Voor morgen hebben we besloten een relax dagje in te plannen. We slapen een keertje uit en gaan dan op ons gemak naar de volgende camping bij Bryce Canyon en daar hebben we ook een luxe camping. Dus ook daar lekker zwemmen en uitrusten. Daar zal dan niet zo’n uitgebreid verhaal over komen en hebben jullie ook rust hahaha! Good night!