Dag 13 + 14 Campbell River - Uculuet/Tofino

Door T&E - 04-07-2016 17:23

We zijn op tijd vertrokken en hadden niet heel veel reisuren maar we hadden gehoord dat het laatste uurtje rijden met veel afdalingen, hellingen en scherpe bochten was. Onze ervaring is dan doe je er toch wel iets langer over met pauzes erbij.

Het was gisteren een hele mooie dag en vonden het bijna jammer om weg te gaan, maar wetende dat er weer wat moois op ons stond te wachten maakte dat weer een hoop goed.

We hadden een campground gereserveerd  in Uculuet vanwege de pacific rim. Een must see als je op het eiland bent.

Onderweg kwamen we nog mooie stukjes natuur tegen en daar zijn we uiteraard ook even voor gestopt. Mooi was een plek met een kabbelend beekje met grote rotspartijen waar je overheen kon lopen. Met de zon op het water deed het ons zelfs even aan Frankrijk denken. Betoverend mooi!

Daarna zijn we doorgereden en hebben onderweg nog een stop gemaakt om even te lunchen. Tim was zo blij, eindelijk verse koffie. Het eerste bakkie wat smaakte naar meer. Helaas hebben we de naam van het cafeetje niet onthouden. Een groot verlies voor alle koffieliefhebbers!

We hadden een plek gereserveerd bij Uculuet campground aan het water dus daar hadden we een goed gevoel bij. Echter toen we aankwamen zag het er helemaal niet zo goed uit als op het plaatje.

Ai beetje jammer! Even schakelen en door! We hadden een plannetje gemaakt voor de dag erna en welke trails we graag wilden lopen. De avond van aankomst wilde we graag uiteten maar Eef was niet zo lekker dus dat hebben we een dagje uitgesteld, evenals de trail die we nog graag wilden lopen diezelfde avond.

Omdat we Canada Day in het vooruitzicht hadden merkte je dat de campgrounds langzaam volliepen, jawel met Chinezen weer dit keer.

De volgende ochtend hadden we drie trails op de planning staan en in de middag nog een vierde. Veel moois te zien dus. We hebben eerst de wild pacific trail gelopen. We liepen eerst mee met een gids ( elke ochtend aanwezig om 10:00 uur ) maar die was een beetje traag doordat ze een hoop had te vertellen. We zijn samen verder gelopen.

Na deze trail zijn we tickets gaan halen bij de visitorcenter. Deze zijn verplicht voor het stuk natuur wat wij graag wilden zien. Het kost ongeveer 8 dollar per persoon, per dag.

Op naar de volgende trail: the rainforest trail. Adembenemend mooi was het! Heel divers en bestond uit twee routes A en B beiden duurden ongeveer 20 minuten.

Daarna reden we verder naar de laatste trail: de schooner cove trail. Eef heeft deze niet meegelopen omdat ze nog steeds niet helemaal lekker was. Tim vond dit een prachtige trail aan de rand van het strand.

Na de trail zijn we naar Tofino gereden. Tofino is ook maar een heel klein plaatsje waar niet heel veel te beleven is vonden wij. We zijn nog even een art gallery binnen geweest en hebben wat rond gestruind in het stadje. Vervolgens hebben we lekker vis gegeten bij Icehouse Oyster Bar. Goede keuze en een prachtig uitzicht op zee! Als je trouwens in Tofino een excursie wilt boeken dan zit je daar helemaal goed want die zijn er vol op.

Laatste dagje hier en morgen naar Parksville.