Lake Louise en de selfie sticks

Door T. Putter - 26-07-2016 06:44

Het is 25 juli, einde van de dag en we zitten rustig in de camper. Iets te fris voor buiten. Het is onze laatste dag in Banff, morgen gaan we verder naar Jasper. We zijn vanochtend al heel vroeg, even na 8 uur, vertrokken naar Lake Louise. Je moet hier zeker met de camper voor 10 uur zijn, dan kun je nog normaal parkeren. Toen we eenmaal een plaatsje hadden, hebben we ontbeten. Het meer en de omliggende bergen zijn inderdaad van een ongekende schoonheid. De kleur van het water is erg apart, licht grijs/blauw, zegt deze kleurenblinde. Eromheen de bergen, die bedekt zijn met een laag sneeuw. Wat flarden bewolking, een spetter regen en dan weer de zon, zorgden voor nog meer verschillende kleuren. Het grote, luxe hotel aan de rand van het meer maakte het toneel compleet. Je moest overigens overal goed uitkijken voor de Japanners die met hun lange selfie sticks iedereen aan de kant joegen.

Toen we die soms echt belachelijk uitgedoste Japanners hadden afgeschud, zijn we langs de over van Lake Louise gaan wandelen, tot de overkant. Aan het eind, waar de bergstroompjes het meer in kwamen, was het wat droog gevallen en daar konden de kinderen leuk slootje springen. Dit Lake Louise staat in ieder boekje, en niet voor niks. Dit kan je gewoon niet missen.

De terugweg vanuit de parkeerplaats was een hele toer. Omdat alles vol zat, reden vele mensen toch met hun auto rondjes in de hoop dat er een plaatsje vrijkwam. Zo zaten wij dus toch nog vast. Een verkeersregelaar had het snel in de gaten en sommeerde hen subiet aan de kant, rijden met die RV!

We namen de rustigere, langzamere meer wel mooiere highway 1a terug richting Banff. Onderweg even een eitje gebakken en koffie gedronken. De volgende stop was Johnston Canyon, een door de rivier uitgesleten kloof in de berg. Hoogtepunt was een grote waterval, weer een mooi landschap, en weer voorzien van vele Aziatische toeristen. Het was file lopen richting de waterval, dus besloten we het te laten bij de onderkant van de waterval. Op de terugweg even een ijsje!

Niet lang daarna veranderde het weer en begon het flink te regenen. Ook in Banff regende het nog flink. Toen bleek dat dit stadje uit zijn voegen dreigt te barsten. We moesten tanken en stonden al op de weg te wachten op onze beurt. Ook bij het wegrijden en het zoeken van een plek bij de supermarkt stond het verkeer muurvast. Als dit niet verandert gaat Banff aan zijn eigen succes ten onder. Uiteindelijk een plekje gevonden voor de slijter, wat natuurlijk een mooie bijkomstigheid is... In de supermarkt verkopen ze geen drank namelijk.

Eenmaal op de camping terug, kwam de zon weer terug en hebben we nog lekker buiten gezeten, inderdaad met een paar koude, net aangeschafte biertjes! Onze Nederlandse buren zijn weer vertrokken, het is nu wat rustiger op de camping. Dat zal morgen in Jasper wel weer anders zijn.

Nel 26-07-2016 12:48 {{button-40798}}

Leuk hoor die verhalen, die Japanners hebben Nederland natuurlijk allemaal gezien, die gaan ook steeds verder. Groetjes

Jessica 27-07-2016 22:28 {{button-40931}}

He Familie Putter, wat leuk deze reis verslagen dit hebben jullie helemaal niet verteld...dat we jullie kunnen volgen (gelukkig heb ik dan nog een buurvrouw die me af en toe eens wat verteld...). Zo te lezen genieten jullie volop. Mooi zo.. Ziet er allemaal goed uit. En wat een grote camper!
Heel veel plezier nog..

Rob en Yvonne 29-07-2016 09:14 {{button-41019}}

Hoi allemaal, wat een beleving weer. Wij kijken ervan op dat in zo'n immens groot land het zo druk is.
Maar ja, het is ook schoolvakantie natuurlijk. Het zijn wel mooie foto's. Veel plezier nog.
Groetjes van ons allemaal.