(Ver)reisdag 1

Door Ingrid - 26-12-2016 14:17

Opstaan om 3 uur in de nacht, half 4 rijden, op naar Düsseldorf.... Het rijdt lekker vlot zo in de nacht, maar bij Arnhem moesten we van de snelweg af vanwege een ongeluk, toch arriveren we mooi op tijd bij de, van tevoren gereserveerde, parkeergaarage. Mooi onderdak, dachten we... Niet dus, alleen boven op het dak was nog plaats.... ook de skytrain die je normaal gesproken naar de vertrekhal brengt was 'out of order' en tot overmaat van ramp hadden we ook nog een anderhalf uur vertraging!

Maar dan toch om een uur of 11 vertrekt het vliegtuig en na een LANGE zit van 10,5 uur arriveren we op het International Airport Miami, tjonge wat een vergane glorie hier op dat vliegveld! Na lang wachten eindelijk door de douane en naar buiten.... In Nederland hadden we de Uber (taxi) app geïnstalleerd, maar ja, als de verbinding niet goed is.... Dus toch eerst maar geld wisselen en in een dure Yellow Cab (ook deze had zijn beste jaren gehad) op naar het hotel. Onderweg zagen we de zon al ondergaan, inchecken, op naar de kamer, opfrissen en op zoek naar een eettentje, het is hier begin van de avond, maar voor ons gevoel is het 6 uur later en dus alweer midden in de nacht. Na een wandeling langs het strand vonden we een Italiaans restaurant, waar we dan eindelijk ons Kerstdiner konden nuttigen!

Maar de vermoeidheid slaat nu echt toe, we eten even snel een pizza/pasta en dan weer op naar het hotel, zodat de kinderen op bed kunnen. Jitse ziet onderweg zijn ogen uit, allemaal dure, snelle auto's, prachtig! Ja, we zijn natuurlijk wel in Miami South Beach!! Dat merken we ook aan de prijzen trouwens 😕

Na nog een biertje in de hotelbar kunnen ook wij onze ogen niet meer openhouden.

Ik schrijf dit de volgende ochtend, in Nederland 2e Kerstdag, hier Boxing Day.... we zullen zien wat deze dag ons brengt....

Scherminfo in het vliegtuig

Uitzicht vanaf de hotelkamer de volgende ochtend