Vrijdag 29 en zaterdag 30 september

Door Marijke en Jean - 01-10-2017 06:16

Dag iedereen,

Hier ons laatste verslag.

Gisteren in Kelowna vertrokken richting Vancouver.  We hadden zo'n kleine 400 km voor de boeg. We reden via Merritt naar Hope. We kwamen nu door heel dorre streken en kwamen in de regen aan in Vancouver.

Vancouver is een grote stad, de tweede grootste stad van Canada met heel druk verkeer. Eerst ons hotel gezocht , bagage afgeleverd en dan aan de andere kant van de stad op Canada Place onze auto gaan inleveren. We besloten dan van hieruit de stad een beetje te gaan verkennen. We gingen tot in Gastown. Dit is de historiche wijk van Vancouver uit de hoogtijdagen van de Canadian Pacific Railway. De beroemdste bezienswaardigheid is de Gastown Steam Clock : een klok die op stoom loopt en elk kwartier een melodietje produceert. Ook Maple Tree Square is bekend . Hier is een monument opgericht voor Gassy Jack, de pionier die met een vat whisky als meest kostbare bezit een saloon begon. We zijn dan ook naar Chinatown gegaan. Hier zijn we de Chinese Gardens gaan bezoeken en langs de Chinatown Millennium Gate en het Chinese Cultural Museum gegaan. Hier en in Hastings Street zagen we heel veel daklozen.   Dan zijn we langs het BC Place Stadium gewandeld en we zagen daar veel volk en in de buurt en straten die waren afgesloten . Bleek dat Coldplay daar optrad voor 40000 toeschouwers. Van hieruit zijn we richting hotel teruggegaan maar omdat het weer terug zonniger werd zijn we nog een stuk over de Granville St.Bridge gegaan waar we een mooi uitzicht hadden over de Public Market en Granville Island.

Vandaag hadden we Stanley Park op het programma staan. We zijn te voet van ons hotel er naartoe gegaan . Wel een heel eindje stappen . Eerst tot aan het park dat was al een paar kilomter en dan rond het park nog zo' n 10 kilometer.  In het park kwamen we eerst langs English Bay Beach met het Inukshuk monument, dan Second Beach,English Bay met strandjes en mooie uitzichtspunten.  Verder gegaan in de regen tot Siwash Rock,Prospect Point, Lions Gate Bridge en The Girl in the Wetsuit Statue. Bij Brockton Point zijn we even blijven stilstaan bij de negen  beroemde totempalen. Onze wandeling zat er op. Ondertussen was het heel hevig aan het regenen en besloten we maar de stad in te gaan en een droog plekje te gaan zoeken en te genieten van een goede tas koffie wat ons ook lukte. Rond 16 u klaarde het op en hebben we nog wat door de winkelstraten gezworven en toen besloten om onze laatste avond goed af te sluiten in een leuk restaurantje.

Morgenmiddag vertrekken we naar de luchthaven. Onze vlucht vertrekt hier om 15.40u en dan landen we maandag rond 10u in Schiphol. En dan naar huis! Onze mooie reis zit er weer op en dan kunnen we weer onze hartediefjes Noor, Daan en Marten knuffelen want we hebben hun toch wel een beetje gemist hoor !

Groetjes aan iedereen die ons wedervaren volgde en bedankt voor de leuke reacties.

Jean en Marijke

Erik en Mia 01-10-2017 08:31 {{button-49986}}

Het was ook fijn dat we jullie mochten volgen gedurende de ganse reis.
Fijne terugvlucht !

Brigitte en Pierre 01-10-2017 08:53 {{button-49987}}

Gaan we Jean nog herkennen? Die is waarschijnlijk kilo's afgevallen van al dat wandelen, vaak in barre omstandigheden en van geen pinten te kunnen drinken door het gebrek aan cafés. We zijn erg benieuwd...

Jenny 01-10-2017 09:43 {{button-49991}}

Goeie terureis! Het zal wel weer een onvergetelijke reus geweest zijn aan jullie verslagen en foto's te zien. Blij dat we ook mochten meegenieten 😘

Brigitte & Ann 01-10-2017 09:52 {{button-49992}}

Hallo Marijke & Jan,

Wij hebben alweer genoten van jullie reisverslag en foto's. Een reis om nooit meer te vergeten. Ook jullie zijn bedankt om ons te laten mee genieten van jullie vakantie.

Wij wensen jullie een veilige en fijne vlucht terug!

Tot snel,

Dag papi,

Kom vlug naar huis

Philippe & Corinne 01-10-2017 10:54 {{button-49998}}

Bedankt voor de schitterende reisverslagen; altijd origineel en boeiend. Goede terugreis en nadien goed uitrusten. Woensdag wacht ons een zware taak volgens insiders.

Bart en Pascale 01-10-2017 11:05 {{button-49999}}

Bedankt voor de mooie foto's en de reisverslagen. Wij wensen jullie een goede vlucht terug.
Jean, met al dat wandelen en die hoogtestages met Marijke zal jij nu wel in topconditie zijn.
Ik verwacht woensdag dan ook serieuze tegenstand.

Robert en Gerda 01-10-2017 11:15 {{button-50000}}

Kom veilig thuis!

Hildie 01-10-2017 17:49 {{button-50011}}

Al dat zeuren heeft dan toch nog een museum over de railway opgeleverd, top!!
Jullie laatste foto's zijn ook weer niet te versmaden. Waar gaan we volgende keer naartoe?
Jullie trouwe fan. Goed thuis!

Lien 01-10-2017 22:23 {{button-50022}}

Het was leuk jullie tegen te komen in dat prachtige land en nog de rest van jullie reis hier te kunnen volgen hebben.