Key West....Bahia Honda.....Marathon

Door Jolanda1966 - 15-11-2017 04:11

Vanmorgen vroeg werden we gebeld door Shannon onverwachts. Even bijkletsen, dat was weer gezellig. We hebben af en toe geskyped met de meiden. Even wat momenten delen.

Na het ontbijt in het hotel hebben we ons laten informeren bij de informatiedeks voor toeistische uitjes. Tja het bleek namelijk dat we daar wel konden snorkelen maar dat je langs de kustlijn daar niet veel zou zien. Wat een mogelijkheid was, was een boottocht met een catamaran naar een koraalrif een uurtje verder op om daar een uurtje weer te snorkelen. Oeh dacht ik....best interessant maar zo lang op een boot dat wordt weer spugen. Ik wist niet wat te doen dus ffff denken.......toch besloten het te gaan doen. We hadden tijd over en nog een klusje te klaren dus we gingen naar the southernmost point. We konden mooi in de buurt de auto langs de straatkant parkeren.....zagen geen parkeerautomaat dus hoppa klaar. Op naar dat mooie punt dus we sloten in de rij aan te sluiten om daar te fotograveren en voila een mooie foto van ons samen daar. Toen we terug kwamen bij de auto hadden we een bon.......Amper 25 minuten weggeweest...ze liggen er op de loer. We dachten meteen dat we het bordje betaald parkeren over het hoofd hadden gezien, maar nee hoor. WE HADDEN DE AUTO MET DE NEUS DE VERKEERDE KANT OP GEPARKEERD. Belachelijk, maar goed het was maar 35 dollar dus op naar het Cityhall en dokken maar.

Op weg naar de pier was ik erg zenuwachtig. Maar het zou zon mooie ervaring zijn. Eenmaal bij de pier hoorden we dat het niet doorging vanwege de wind en het troebele water daar. Maaaaar we konden wel naar de golf van Mexico om daar te snorkelen. Oke zeiden we, zin we daar dan wel wat? Tja misschien wel zei ze. Nou voor 100 dollar mooi niet dus......hoezo zoveel betalen voor misschien iets zien. Dus best een domper. En ik had al een reistabletje ingenomen dus was al wat stoned.

We besloten Bahia Honda te gaan opzoeken. Het is het mooiste stuk strand en water wat er maar is op de Keys, maar we hoorden dat er kans was dat het dicht was. Door Irma had deze kustlijn heel veel schade en was er veel strand weggeslagen. Maar vol goede moed gingen we op zoek. En we vonden en mohten er op, maar de ene helft was inderdaad gesloten. We hebben er heerlijk gezwommen en gerelaxed. Na een tijdje zijn we verder gegaan en kwamen onderweg een leuk tentje tegen. Echt gaaf.....dus wij even lunchen en tja weeeeer relaxen. Het uitzicht was er zo mooi.

We waren beiden bekaf van al het relaxen dat we tegen zessen besloten naar het hotel bij het vliegveld te gaan. Daar konden we ons weer voorbereiden op het weer van NL. Wat hebben we het zwaar, wie kan zich vanuit hier nou daar op voorbereiden. Nou het was onze slechtste maaltijd van de vakantie, bah.

Het zit er op.........onze prachtige reis. Zouden we iets anders hebben gedaan achteraf? Jawel, op enkele plaatsen langer blijven zoals de Sanibel Island. Voor nu zit het erop. Wie weet wat de toekomst ons brengt.