4 april Malibu (Los Angeles)

Door peter_vogelaar - 05-04-2018 05:39

Na een rustige dag gisteren vandaag Los Angeles ontdekt.Hoe dichter je bij LA komt hoe breder de freeway wordt. Waanzinnig om te rijden want de meeste amerikanen rijden zeer beheerst. De boetes zullen wel gigantisch hoog zijn. Uiteindelijk rij je zes breed heerlijk naast elkaar. Maar zoals in iedere wereldstad moet je ook hier heel veel stoppen en weer optrekken. De eerste stop was het Griffith-observatorium. Vandaaruit schijn je een waanzinnig uitzicht te hebben over de Hollywood Signs en LA. Jammer dat het juist vandaag wat mistig was. Dus dat ging het niet worden. Gelukkig hebben wij een goede TomTom die helaas ook wel eens de weg kwijt is. Zo gingen we gisteren boodschappen doen bij de super, werden we de bergen ingestuurd. Zal wel want we wisten uiteindelijk niet waar de super zat. Maar boven aangekomen werden we weer naar beneden gestuurd. Vervolgens een wijk in gestuurd en er weer uit om vervolgens via de Highway 1 bij de super uit te komen. Toen wij begonnen aan deze experditie reden we al op Highway 1!!!!! Maar goed Griffith was niet gelukt dan maar richting Hollywood Bldv. Vandaaruit kon je de letters ook zien. En geloof het of niet dat klopt ook. Leuk om eens in het echt te zien. Mooi dat die niet verdwijnen. Nadat we de auto hadden geparkeerd op een prive terrein (kosten 20 dollar) zijn we Hollywood Blvd opgelopen. Daar liggen dus al die sterren. Zelfs die van Donald Trump lag er maar ook van Donald Duck of welke filmster, muzikant of beroemdheid jong, oud, levend of overleden dan ook. Tussen de middag geluncht bij een Japanner. Was redelijk. Daarna nog lopend een stukje Hollywood Blvd gedaan en weer in de auto gestapt voor onze volgende stop. Op naar Beverly Hills. Daar staan de dure huizen van de entertainment industrie. We kunnen zeggen dat daar voor een paar stuivers aan huizen staan. ZIjn gelijk maar even over Rodeo Drive  (met oa. Chanel, Louis Vuiton en alle andere groten uit de mode bussiness) en Sunset Blvd gereden. Grappig om te zien hoe mensen met hun auto bij de achterdeur aankomen en snel naar binnen gaan bij Chanel en hun auto overlaten aan de Valet parkeermensen die hier ook lekker aan verdienen hoop ik. Ja je zou je schamen om bij Chanel je aankopen te doen toch? Vervolgens zijn we via allerlei mooie lanen met grote villaś en hele dure huizen in Beverley Hills richting Long Beach gereden. Het is duidelijk dat LA een grote stad is want alle bestemmingen zijn ongeveer 45 minuten van elkaar verwijderd. Long Beach is vooral bekend om zijn stranden en het is de ligplaats van de Queen Mary. Ze is prachtig gerestaureerd en werkt tegenwoordig als duur en luxe hotel. Om weer in de camper te komen zijn we dwars door de stad gereden over de beroemde Highway 1. Nou het gedeelte door de stad is het best over te slaan want er valt niet veel te zien dan alleen maar verkeerslichten en de diverse nagelstudioś en winkeltjes en restaurants. Oh en ook de outletstores volgden elkaar lekker op. We zijn er al bij een geweest en geven het geld liever aan andere zaken uit. Na de boodschappen gedaan te hebben bij Ralphś gaan we terug naar onze camper voor het diner. Lekker in ons eigen huisje op wielen, met uitzicht op de oceaan dat dan weer wel.

Morgen begint helaas de laatste dag vanuit de camper en gaan we een bezoekje brengen aan Venice Beach en Santa Monica. Jammer van de auto want die beviel ons best wel goed. Je ziet hier in Amerika trouwens veel campers met een aangekoppelde auto erachter. Dus in tegenstelling met Nederland waar de caravan achter de auto hangt. Is wel heel erg handig volgens ons. Kun je camper op de camping achterlaten en verder gaan met de auto. Goede tip voor als je teveel vakantiegeld ontvangt en er geen weg mee weet.