26 April

Door Jacqueline - 27-04-2018 04:37

Ik ben weer in de lucht!! We zijn net gearriveerd op camping Dutch Lake resort in de buurt van Clearwater. En wederom zitten we nog in het zonnetje. De hele dag nog geen wolk gezien, kinderen waren al boos dat ze van mij geen korte broek mee mochten nemen. 🤣 Vervolgens loopt Sven dus al de hele dag in zijn zwembroek.

Maar even terug naar de dag van gisteren. Ontbijten op grote hoogte in de zon met uitzicht op besneeuwde bergen...echt zo geweldig mooi.

Daarna naar Whistler. In whistler konden we niet met de Peak-to-peak gondola mee want die lag er een maandje uit, erg jammer maar goed we zijn met een andere kabelbaan gegaan en we kwamen zo op de skipiste uit. Er werd volop gesnowboard en geskied. Sommigen gewoon in T-shirt. Ik was blij dat we onze zonnebril op hadden.

Terug beneden in het dal heeft Mark een mooi Canadees shirt gekocht en hebben we een broodje gescoord bij de Subway. Even olympic village bekeken met de 5 olympische ringen. De weg naar het olympic park was helaas nog dicht, daar kwamen we pas naar 10 km achter. Was even goed een mooie weg met heel veel sneeuw langs de kant.

Bij de camping nog even het kampvuurtje aan en weer ‘s avonds buiten kunnen eten.

Vanmorgen op tijd eruit, ontbijten in de zon lekker buiten (ik weet het ik val in herhaling, maar ik had niet durven dromen over zoveel zon, als het maar droog zou zijn was ik al blij)

vandaag dus een lange rit, eerste stop was Joffre Lake....snowboots aan want er lag toch een partij sneeuw. Verder dan het eerste meer kon je ook niet lopen, maar wat prachtig. Een meer nog bijna helemaal bedekt met sneeuw, en ging je ook maar 20 cm van het pad af dan stond je tot je knieën in de sneeuw. Ik probeer weer wat foto’s toe te voegen, ook al haalt dat het niet bij de werkelijkheid.

Onderweg veranderde het landschap constant. Ook mooie mijnstadjes. En gigantische lange treinen, en grote trucks. In Lilloet heerlijke broodjes gegeten bij een gezellige bakery.

En nu zijn we dus weer op een heel andere camping, samen met een ander Nederlands gezin dat we al bij Joffre Lake hebben ontmoet en vervolgens een aantal keren onderweg gezien hebben. Zij rijden in exact dezelfde camper.

Oma heeft intussen het eten al weer klaar, dus wij gaan even dineren.

ps ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen, dan weet ik in elk geval dat een (aantal) mailadressen klopt...

Tjitske 27-04-2018 08:26 {{button-50882}}

Prachtig wat weer mooie verslagen ,al moesten wij jullie een paar dagen missen.
Groetjes uit Slappeterp

Margriet 27-04-2018 08:46 {{button-50886}}

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan zo, in een paar dagen. Kan me goed voorstellen dat je blij bent met het weer want een zonnetje en geen regen maakt het zoveel leuker en gemakkelijker.

Tante Beeee 27-04-2018 09:11 {{button-50887}}

Geweldig.
Ik vind de herhalingen niet erg .
Je bent zo enthousiast dat ik altijd moet lachen..
Koop gewoon een korte broek voor de kids
Mooie foto's ook..
Knuffels voor jullie

Henk en Ineke 27-04-2018 14:35 {{button-50897}}

Van genieten jullie met z'n allen van het camper reizen en van de omgeving. Jullie hadden niet zulk mooi weer verwacht met verschillende weersverwachtingen,zon en sneeuw. Coos,valt niet mee om voor zoveel personen te koken,mar dan hoef je niet af te wassen,dat doet de jeugd,he. Groetjes uit de polder.

Elice 27-04-2018 17:53 {{button-50901}}

Mooie vehalen! Leuk om het zo te kunnen volgen

Gerard&Wil 27-04-2018 18:42 {{button-50903}}

Wat leuk die berichten,weten wij tenminste ook wat jullie allemaal mee maken.Al heel veel gezien,geniet er maar van.groetjes van ons.

Gretha 27-04-2018 22:49 {{button-50913}}

Super Jacqueline, genieten hoor van jouw reisverslagen! Maar jullie genieten helemaal daar, wat een natuur zeg! En lekker in de sneeuw met de zon op je kruin! Gezellige boel zeker met z'n zevenen in een camper? Groetjes aan iedereen daar en op naar je volgende verslag.