Tofino/Ucluelet & Victoria

Door Marloes Harmsen - 30-06-2018 08:21

Woensdag reden we van Telegraph Cove naar Tofino/Ucluelet. Een rit van ongeveer 6 uur. We hadden ons ingesteld op een lange reisdag, films en series op Netflix gedownload om de tijd door te komen en voor we het wisten parkeerden we de camper bij Long Beach vlak voor Tofino.

(Zweet)Schoenen uit, slippers aan en het strand op. De naam Long Beach zegt natuurlijk al genoeg, een lang uitgestrekt strand. Slippers uit, broek opkrullen en daar stonden we met onze voeten in de Pacific!

Door naar Tofino. Een gezellig klein plaatsje met een goede sfeer, die vooral onder surfers erg geliefd is. We zijn de straatjes doorgelopen en eindigden op een terrasje met ijs, want de zon scheen! Nadat we waren ingecheckt op de camping zijn we meteen doorgereden naar Ucluelet, zodat we dat ook nog even meepakken. Het plaatsje zelf stelt weinig voor, maar heeft wel een prachtige kustlijn! Als we meer tijd hadden gehad, hadden we de Wild Pacific Trail wel willen lopen, hier hebben we nu een klein stukje van gezien.

De volgende ochtend vertrokken we op tijd naar Victoria. De rit viel ons erg mee en rond half 2 hadden we ingecheckt. De camping was op een mooie locatie en ons plekje was top, met uitzicht op de haven. De camping zelf was erg netjes!

We konden naast de camping op de ferry stappen en met 10 minuten waren we op Fishermans Wharf. Een leuke en gezellige plek om even rond te lopen en te eten. Vanaf hier zijn we verder gegaan naar het parlementsgebouw, een prachtig gebouw. Nog wat rondgelopen in de stad en de dag afgesloten met een lekkere maaltijd in een restaurant.

De volgende ochtend gingen Ellen en ik in de herkansing om orka's te spotten, want we konden Vancouver Island toch niet verlaten zonder Orka's gezien te hebben. Alysa ging ondertussen nog wat inkopen doen.

Daar gingen we dan, poging 2, de boot op. Fun fact; dit keer gingen er geen groep Japanners mee, maar Duitsers. Normaal natuurlijk prima, maar deze hadden een tolk bij zich. Want Duitsers spreken geen Engels? Alles wat de bioloog vertelde moest vertaald worden, plus ze plakte er nog van alles aan vast. Ons irritatiepunt was dus al snel bereikt ;).

Deze Whale Watching tour hadden we het geluk wel aan onze kant! We zagen 5 orka's! Ze kwamen ook best dichtbij, wat een bijzondere dieren! We hebben ze een heel stuk met de boot kunnen volgen. Een fantastische ervaring! #1 van onze Bucketlist kan worden afgevinkt!!

Morgen vliegen we weer terug, bizar hoe snel de 3 weken gegaan zijn. Het was een prachtige reis, met een fijne camper!