San Francisco

Door Familie Borgmeijer - 03-08-2022 06:56

Hey everybody,

We hebben onze stappentel-gemiddelde wel opgehoogd in San Francisco, ondanks dat we ook wel een uber-tje meepakten! Mooie stad, groene speelplekken in de verschillende wijken. Makkelijk in vervoer, toeristische hotspots redelijk dicht bij elkaar. En qua temp ook wel wennen: vestje of jas ging mee! We hebben zelfs regenbuitjes gehad, dát waren we niet meer gewend!!

Op maandag en dinsdag (1+2 augustus) zijn we met de ferry van 10.00 uur overgevaren in ongeveer 30 minuutjes naar San Francisco. Onze camping was gelegen in Marin, met 30 minuutjes waren we downtown op de pier. De camping zelf was niets meer dan een rij RV's op een plaat asfalt, maar qua uitvalsbasis helemaal prima!

In San Francisco gingen we dag 1 natuurlijk de toerist uithangen bij Pier39, zeeleeuwen, Painted Ladies huisjes(Full house serie), Fishermans Wharf en natuurlijk Golden Gate bridge. En dan met het gemak van de Hop on- Hop of bus. Op dag 2 hadden we al tickets gereserveerd voor Alcatraz en daarna winkelen in Macy's en Westfield.

The Cheesecake Factory

In de Macy's zit een Cheesecake factory, op de 8ste etage. Een wens van Sven om daar te gaan eten. Pfff: op maandag liepen we er zonder reservering binnen, en ja dan kun je rustig een uurtje wachten! Dat wilden we niet want door het kijken, wandelen en indrukken waren we allemaal chagrijnig van de trek en dus werd t eerste eetcafe leeggekocht toen wij binnen vielen ;-).

Op dinsdag gingen we voor de tweede poging naar de Cheesecake factory, dit keer met een reservering. Een hele mooie lokatie en lekker eten. Samen een nacho schotel gedeeld, pizza, ceaser salade, hamburger en tot slot natuurlijk: CHEESECAKE! -de rest van de dag geen hap meer kunnen doorslikken...-

Alcatraz

Met Alcatraz cruise boat naar het beroemde gevangenis-eiland voor de kust van San Francisco. We luisterden in het Nederlands naar het verhaal van de gevangene en zijn bewakers. Leuk en educatief, maar in file schuifelend met alle andere toeristen langs de cellen was ook wel vermoeiend. En oja, het stonk er erg naar meeuwenshit, meeuwen en vliegen blegh! Mondkapjes waren daar verplicht maar volgens ons ook nodig vanwege de indringende geur.

Waar we niet aan toekwamen:

Wat we niet gezien hebben is Lombard street (korte bochten weggetje over de heuvels naar beneden), grootste China town gemeenschap buiten China, de wijk litte Italy.  De cable car hebben we wel gezien, maar niet in meegereden. En we hadden hoop op toegang tot de hoogste toren van San Francisco, maar dat is jammergenoeg ook niet gelukt.

De bronafbeelding bekijken

Toch nog een dag te weinig maar ja, we gaan op weg langs de kustroute naar het zuiden (Los Angeles) dus langer blijven kan niet. Met goed gevoel laten we San Francisco achter ons. Jammer dat we gaan, maar we hebben zin in de zee / kustlijn!