Update vrijdag 12 juni 2009

Door Henri Linde en Niels Lubbinge - 13-06-2009 05:06 Als ik dit schrijf is 12 juni 2009, 22.52 uur. Met andere woorden: iedereen in Nederland ligt allang op een oor, want wij lopen hier 6 uur achter. Hierbij een update over de afgelopen dagen:

Woensdag 10 juni
Afgelopen woensdag (10 juni) zijn we zonder kleerscheuren aangekomen in Toronto. De douane ging vlot en de koffers ophalen ook, dus niets stond ons in de weg onze huurauto op te halen. Na een fikse wandeling over het vliegveld arriveerden wij bij de autoverhuur waar wij de keuze hadden uit maar liefst vijf Chrysler PT Cruisers. Wij rijden nu in een zilverblauw exemplaar (zonder cruise control!) door het mooie Canadeese land. Alleen de bekerhouders deugen.

Maar goed, de eerste avond arriveerden wij in Paris (Canada, voor de goede orde), waar onze eerste stop was. Hier werden we hartelijk ontvangen door Jantje Boskma, familie van Niels' kant. We hebben hier overnacht.

Donderdag 11 juni

Vandaag hebben een bezoek gebracht aan Toroto, een miljoenenstad aan het Lake Ontario. Maar niet nadat we stevig hebben ontbeten met bacon and eggs, huisgemaakt door Jantje zelf.
' Downtown' Toronto hebben we de CN Tower bezocht, met een mooi uitzicht over de stad. Vervolgens een stevige wandeling, een boottochtje naar een eilandje voor de ' kust'  van Toronto en moe maar voldaan reden we weer terug naar Paris. Hier werd de BBQ aangestoken om een paar fijne steaks aan te garen, dus de kop is er BBQ-techisch gezien af.

Vrijdag 12 juni
Vandaag reden we van Paris naar de Niagra Falls, ook zo attractie die we als toerist niet mogen missen. We hebben de watervallen zowel van boven (op de boulevard) als van beneden (op de boot) bekeken. Na een nat pak en een frisse wind besloten we door te rijden naar het volgende adres: John en Anne nabij het dorpje Newbury (familie van Niels'  kant). Hier kwamen we na een toeristische route rond 18.00 uur aan, waar ook hier een warme BBQ op ons stond te wachten. Aangezien Henri en ik geen steakje afslaan moest ook dit lapje vlees (wij gokken van rond de 500 gram) er maar aan geloven ;)
Daarna hebben we nog een rondje gereden in een klassieke Mercury van circa 5 meter lang, 2 meter breed (good old style). Weer een memorabele dag dus!