Update donderdag 25 juni 2009

Door Henri Linde en Niels Lubbinge - 25-06-2009 23:30 Maandag 22 juni
Vanmorgen zijn we weer Well's Gray Provincional Park ingegaan, om daar een aantal watervallen te bekijken. Na dit natuurgeweld hebben we koers gezet richting Whistler. Een hele tocht, waar we via een mooie route door verschillende landschappen 's avonds bijna aankwamen. Bijna, want circa 30 kilometer voor Whistler gingen we een camping op.

Dinsdag 23 juni
Vanmorgen hebben we eerst Whistler bekeken. Hier vinden zoals gezegd in 2010 deels de Olypische Spelen plaats. Alles wordt hier grondig verbouwd voor de Spelen! Vervolgens reden we naar de boot om de oversteek te wagen naar Vancouver Island. In de buurt van Campbell River hebben we ook camping gestaan.

Woensdag 24 juni
In Campbell River hebben we echte cowboylaarzen van Canadeese makelijk gekocht! Nu is het nog een kwestie van inlopen!
Na deze grote aankoop reden wij einden naar de touristenplek Tofino. Gelukkig hadden we de hele weg regen, werden de ruitenwisser ook nog eens gebruikt! Na een bezoek aan een gravelweg is de camper goed smerig. Onderweg hebben we halt gehouden bij Cathedral Grove, waar enorme bomen staan.
De nacht hebben we net buiten Tofino doorgebracht.

Donderdag 25 juni
Vanmorgen hebben we vanuit Tofino een walvis-excursie gemaakt. Het waaide hard op de Grote Oceaan, dus het bootje zwiemelde vervaarlijk. We hebben zowaar wat staarten van de dieren gezien, dus het was niet voor niets. Nu zitten we in een internetbar te Ucluelet. Helaas dus geen foto's, we zullen indien mogelijk weer wat online zetten!

Tot de volgende update!

ps. We hebben weer een draadloze verbinding via de laptop van Henri, daarom hierbij een paar aanvullende foto's!

Een straat in het centrum van Whistler