Update vrijdag 26 juni 2009

Door Henri Linde en Niels Lubbinge - 27-06-2009 05:38

Donderdag 25 juni (deel 2)
Donderdag 25 j.l. hebben we 's middags een update geplaatst. Sinds deze update zijn er deze dag nog (verdere) interessante ontwikkelingen geweest.

Want na een kort beraad hebben we vandaag besloten om vrijdag 26 juni met de boot vanuit Victoria naar Port Angeles in de Verenigde Staten te varen. We hebben vanmiddag telefonisch gereserveerd voor de boot van 10.30 uur, dat betekende dat wij vrijdagmorgen er rond 9.00 uur moesten zijn. De rederij was erg behulpzaam en we mochten donderdagavond rond 19.30 uur de camper gratis op het terrein parkeren. Ook overnachten op het terrein was mogelijk.

Wij zijn donderdagmiddag dus maar begonnen aan een lange rit naar het stadje Victoria, dat ligt op het zuiden van Vancouver Island. Victoria was in de goede oude tijd, toen de Engelsen hier nog aan de macht waren, de hoofdstad van de provinicie British Columbia. Het stadje doet erg Engels aan, het wordt door sommigen zelfs wel als Engelser dan Engeland beschouwd. Veel bloemen en mooie, klassieke gebouwen.
Nu verwacht je dat zo'n rederij ergens achteraf op een industrieterrein zit, maar dat viel reuze mee! We zaten letterlijk in het centrum, ideaal om 's avonds nog even snel een biertje te drinken en de stad te bekijken 'by night'. Gelukkig vonden we 's avonds een gezellig café/restaurant dat zijn eigen bier brouwt, en daar hebben we er twee (echt waar!) van gehad.

Gelukkig zat het weer mee en hadden we nagenoeg de hele donderdag droog weer, ondanks de slechte weersvoorspellingen.

Vrijdag 26 juni
Vanmorgen hebben we in de vroegte kaartjes gekocht voor de overtocht. Rond 9.00 uur werden we gecontroleerd door de Amerikaanse douane en mochten wij als Europeanen nog wat formulieren invullen. Ruim drie kwartier later hadden we de zaken dan eindelijk voor elkaar en met een extra stempeltje in ons paspoort mochten we met de boot de oversteek wagen. Stipt 10.32 uur voeren wij weg en ongeveer anderhalf uur laten konden we voet aan Amerikaanse wal zetten.

Onderweg hebben we vanmiddag voor lunch onze laatste resten macaroni opgegeten. We stonden op een rustige parkeerplaats naast een meertje (meertje numer 132 deze vakantie) en in de zon was het plezierig toeven. Via een mooie route zijn we uiteindelijk geëindig op een camping vlakbij Seatlle. Ook hier is mooi zonnig en droog. We zullen twee nachten hier verblijven, want morgen (zaterdag 27 juni) gaan we op fabrieksbezoek bij Boeing nabij Seattle en zondag (28 juni) zullen we Seattle zelf onveilig maken.

Dan is het tijd om terug te rijden naar Vancouver. We moeten nog even kijken hoe we het aan gaan pakken: zondag de grens al over, of doen we dat maandag? Maandag willen we nog wat tijd doorbrengen in Vancouver, dinsdag is de reis al weer over! We moeten dan 's ochtends de camper leeg en schoon inleveren en in de loop van de middag op het vliegveld staan voor de terugreis.

Hierbij nog een tweetal foto's! Zie ook de update van donderdag 25 juni voor twee toegevoegde foto's.

Reageren? Dan kan via henrilinde@hotmail.com (Linde) of nielslubbinge@alice.nl (Lubbinge).