Update donderdag 2 juli 2009

Door Henri Linde en Niels Lubbinge - 02-07-2009 19:36 We zijn op het moment van schrijven weer thuis! We kunnen dus met de eigen computer de avonturen van de laatste dagen vermelden.

Maandag 29 juni
Vandaag staken we de grens weer over richting. Zo moeilijk als het was om de VS binnen te komen, zo gemakkelijk was het om Canada weer in te rijden.
Vancouver ligt zeer dicht bij de grens en het duurde dan ook niet lang voordat wij in Richmond (een voorstad) terecht kwamen. Hier bezochten we de plaatselijke 'VVV' en hier gaven ze ons advies voor een camping voor de komende nacht én het openbaar busvervoer naar het hart van Vancouver.

Vervolgens hebben we de camper in Richmond geparkeerd en zijn we (dankzij de eerder genoemde adviezen) terecht gekomen in het centrum van Vancouver. Hier hebben we de stad en de vele verbouwingen (voor de Olympische Spelen) bekeken en zijn aan het begin van de avond terug gegaan naar de camper. Het was even zoeken voordat we die terug vonden, maar toen we eenmaal op weg waren duurde het slechts 20 minuten voordat we bij de camping buiten Vancouver aankwamen. Hier kookten wij onze laatste rijst ruimende we al voorzichting de camper op.

Dindsdag 30 juni
Vanmorgen hebben we de camper schoongemaakt (hij was gelukkig niet echt smerig) en zijn daarna doorgereden naar het verhuurbedrijf, een ritje van slechts 15 minuten. Kwart over 10 's ochtends leverden wij de camper in, rond 11 uur bracht een shuttleservice ons naar het vliegveld en vanaf kwart voor 12 begon het Grote Wachten. We zouden om 17.20 vliegen, dus officieel moesten we rond 2 uur 's middags op het vliegveld zijn. In die overige twee uur begin je niet zo veel, dus we zijn het vliegveld overgelopen, aten we wat en hebben nog een ruim uurtje buiten in een parkje van de zon genoten.

De terugweg bestond uit 2 vluchten. De eerste (naar Londen) legden we af in een Boeing 777, dat was na het bezoek aan de fabriek natuurlijk wel toepasselijk. De vlucht vertrok op tijd en zonder problemen (en zonder echte 'nacht') kwamen we na 8,5 uur vliegen aan op Londen. Hier maakten we een overstap op een toestel van British Airways en 15.15 uur Nederlandse tijd stonden we op Schiphol. De paspoortcontrole waren we zo door, het was nog even wachten op de koffers en toen stonden we dan eindelijk weer oog in oog met de ouders van Henri, die ons gezamelijk op kwamen halen. De reis zit er nu echt op! Helaas, want we hadden het best nog een weekje uitgehouden. Maar goed, de plicht roept. Volgende week aan het werk maar weer...